توضیحات محرابیان درباره افت فشار آب در تهران
توضیحات محرابیان درباره افت فشار آب در تهران
وزیر نیرو با ارائه توضیحاتی درباره افت فشار آب در تهران گفت: از دیشب تصفیه‌خانه‌های تهران در مدار تولید هستند و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “علی‌اکبر محرابیان” امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه با آغاز فصل گرما با ناترازی حدود ۱۲ هزار مگاواتی روبرو هستیم، گفت: در سال ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۲۹ اردیبهشت تا پایان تابستان حتی تا سه نوبت در روز با قطعی برق مواجه بودیم، در حالی که با برنامه‌ریزی مفصلی که انجام شد و با همکاری مردم همانند سال گذشته تلاش شد اثرات این ناترازی به حداقل ممکن برسد.
وزیر نیرو با اشاره به تاثیر تغییر ساعت کاری ادارات به منظور مدیریت مصرف برق، افزود: تغییر ساعت کار ادارات به این دلیل بود که مصرف برق ادارات در ساعات اوج به حداقل ممکن برسد که با پیشبرد این اقدام شاهد صرفه‌جویی 1000 مگاواتی برق هستیم.

تصفیه‌خانه‌های غربی تهران با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار دارند
وی در ادامه درباره مشکل پیش آمده برای تأمین آب در شهرهای تهران و کرج که به دنبال رانش کوه در محدوده سد کرج رخ داد، اظهار کرد: توده بسیار بزرگی از سنگ و نیز گل و لای از ارتفاع بسیار بالا وارد بستر رودخانه کرج شد که ارتباط آب با شهر تهران و کرج را قطع کرد.
وی افزود: این واقعه در پایین دست سد کرج اتفاق افتاد و ما ناگزیر بودیم مسیر ۳۰۰ متری را باز کنیم، بر این اساس، در حداقل زمان و در ۱۲ ساعت کانالی را حفاری و ارتباط آب را بین سد و پایین دست برقرار کردند و از دوشنبه ظهر آب به سمت تهران و کرج جاری شد.
وزیر نیرو ادامه داد: به دلیل این حادثه ما با مشکل گل و لای و افزایش کدورت آب روبرو شدیم که برای رفع آن نیز تلاش شد و با اقدامات صورت گرفته کدورت آب تا حدود زیادی برطرف شده است.
محرابیان ادامه داد: از دیشب تصفیه‌خانه‌های غربی تهران همگی در مدار تولید هستند و با ظرفیت کامل آب تولید می‌کنند.
وی در عین حال شهروندان را به صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه کرد تا بتوان حجم مخازنی را که در اثر این حادثه کاهش یافته‌اند، به حالت طبیعی بازگرداند.
وزیر نیرو یادآور شد: ۲۰ درصد آب مصرفی در تهران از سد امیرکبیر کرج دریافت می‌شد که در لحظه اول تدابیری اندیشیده شد تا ۱۴ درصد آن به روش‌های مختلف تأمین شود.
محرابیان میزان کسری آب در مناطق غربی و شمالی تهران در روزهای گذشته را ۴ درصد برآورد کرد و گفت: اکنون تصفیه‌خانه‌ها با ظرفیت ۱۰۰ درصدی در حال تولید هستند و تلاش می‌کنیم فشار آب لحظه به لحظه افزایش یابد و فشار شبکه به حالت عادی درآید.
وی در عین حال از مردم خواست در صورتی که مشکلشان در ساعات آینده برطرف نشده بود، با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند.