مصرف برق به ۶۵ هزار مگاوات می‌رسد
مصرف برق به ۶۵ هزار مگاوات می‌رسد
مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران با اشاره به افزایش ۱۵۰۰ مگاواتی مصرف برق نسبت به روز گذشته، از رشد ۸ درصدی مصرف نسبت به سال گذشته خبر داد و پیش‌بینی کرد که مصرف برق به ۶۵ هزار مگاوات برسد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از مرکز ملی راهبری شبکه برق ایران، با توجه افزایش دمای میانگین یک درجه‌ای کشور (نزدیک به ۳۸ درجه) پیش‌بینی می‌شود نیاز مصرف برق در روز جاری به عدد ۶۵ هزار مگاوات مگاوات برسد.

مصرف برق کشور در روز مشابه سال گذشته و با دمای ۳۷ درجه عدد ۶۰ هزار و ۴۹۱ مگاوات را ثبت کرده بود که نشان از رشد ۸ درصدی دارد.

بر این اساس و باتوجه‌به اوج‌گیری میزان مصرف برق، در دوره اوج بار تابستان “طرح مدیریت مصرف برق ادارات با نظارت هوشمند و پایش دقیق، مصرف برق همه ادارات؛ و نهادهای عمومی را باهدف کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی برق و تأمین برق مطمئن و پایدار، برای همه مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین طرح پاداش همکاری مشترکان خانگی در کاهش مصرف برق که از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه ادامه دارد نیز در دست اجراست.

بنابراین، باتوجه‌به افرایش دما در روزهای آتی و افزایش نیاز مصرف برق در کشور، جهت برخورداری از پاداش‌های بی‌سابقه صنعت برق، رعایت نکات مدیریت مصرف در ساعت اوج مصرف برق که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۲ گزارش شده به همه ۳۱ میلیون مشترک خانگی که امسال امکان برخورداری از این پاداش را دارند توصیه می‌شود با تنظیم درجه وسایل سرمایش بر روی ۲۴ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی و یا خارج‌کردن یک کولرگازی از بین چند کولر در مناطق گرمسیر مبلغ قبض برق خود کاهش و حتی پاداش نیز دریافت کنند.