تخصیص 39 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد
تخصیص 39 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۴ ماه اخیر فقط در حوزه فاضلاب ۳۹ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم، درحالی که طی چند سال اخیر در این بخش اعتبارات تقریباً صفر بوده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»“امید صالحی” در بازدید استاندار و دیگر مسئولان استانی از ایستگاه آب امامزاده جعفر شهرستان گچساران با اعلام این مطلب، افزود: به منظور ساماندهی آب شرب گچساران، ۲۰ میلیارد تومان از محل تنش‌زدایی با رایزنی استاندار اخذ شد.
وی ادامه داد: این مبلغ برای ارتقا و افزایش تولید آب این ایستگاه‌ها با ایجاد ۳ چاهک و ۳ الکتروپمپ شناور و در نهایت افزایش ظرفیت تولید آب از حدود ۲۷۰ لیتر بر ثانیه به بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برآورد چاه و پمپ‌ها بر روی سامانه قرار گرفته است و این نوید را به مردم شریف این منطقه می‌دهیم که به زودی کار آغاز و با این افزایش ظرفیت آب انشاءالله تنش آبی در این منطقه به کمترین سطح خود می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعتبارات بخش فاضلاب در شهر دوگنبدان، گفت: ردیف اعتبار تصفیه‌خانه فاضلاب شهر، زمانی که بنده سکاندار این مجموعه شدم صفر بود، در ۳ ماهه اخیر در وهله اول ۱۴ میلیارد و اخیراً نیز ۲۵ میلیارد تومان (مجموعاً ۳۹ میلیارد تومان) اعتبار با تلاش‌های استاندار و نماینده جذب شد.

صالحی گفت:۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت‌زدایی متعلق به شهرستان‌های گچساران و باشت است از اعتبارات نفت نیز ۸ میلیارد تومان برای اصلاح و بازسازی شبکه آب شهرستان گچساران تخصیص داده شده است.

وی گفت: در چند سال اخیر اعتبارات این شهرستان به جاهای دیگر می‌رفت و همین امر هم موجب وقفه در توسعه شبکه‌ها، ایجاد مخازن و توسعه ایستگاه‌های پمپاژ آب برای این شهرستان گرمسیری شده است، یکی از اقدامات ما در همین مدت کوتاه ۴ ماهه که بعنوان خادم مردم، سامان‌دهی اعتبارات بود، نه تنها برای این شهرستان که در همه استان سعی کردیم حقوق همه  رعایت شود تا هیچ منطقه‌ای از توسعه و آبادانی که حقش است عقب نیفتد.
صالحی در خصوص قطعی‌های آب در شهرستان گچساران هم گفت: علت قطعی آب به قطعی مکرر برق بر می‌گردد، وقتی حتی یک ساعت قطع برق رخ دهد تا ۹ ایستگاه پمپاژ آب وصل و مخازن آبگیری و آب به سمت شهر و روستاها سرازیر شود حدود ۶ ساعت زمان می‌برد.