احداث پتروپالایشگاه در راستای تکمیل زنجیره ارزش
احداث پتروپالایشگاه در راستای تکمیل زنجیره ارزش
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، با بیان اینکه به منظور تکمیل زنجیره ارزش باید به سمت احداث پتروپالایشگاه حرکت کنیم، گفت: حدود ۲ میلیون بشکه ظرفیت احداث پتروپالایشگاه‌ها در کشور تعریف شده است که با استفاده از سرمایه مردمی به بخش خصوصی واگذار شده است، یکی از آن‌ها پتروپالایشگاه شهید سلیمانی است.

فرهاد احمدی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، در گفتگو با خبرنگار «نبض انرژی» در خصوص پروژه‌های برون مرزی گفت: مذاکراتی هم اکنون در حال انجام است و بعد از نهایی شدن قرارداد‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: یکی از پروژه‌های برون‌مرزی تعمیرات اساسی پالایشگاه “ال پالیتو” ونزوئلاست که امیدواریم پروژه‌های برون‌مرزی ما در آینده باز هم افزایش یابد و بتوانیم درآمد اقتصادی در بازار‌های جهانی به دست آوریم، در حوزه صنعت نفت در جایگاه نخست هستیم و باید در صدور خدمات فنی مهندسی نیز جایگاهی برتر داشته باشیم.

احمدی افزود: در حوزه پایین‌دست تنها شرکتی هستیم که استاندارد مخصوص به خود را داریم و هر جا، طرح پالایشی در کشور اجرا می‌شود، از این استاندارد‌ها استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت با بیان اینکه به منظور تکمیل زنجیره ارزش باید به سمت احداث پتروپالایشگاه حرکت کنیم، گفت: حدود ۲ میلیون بشکه ظرفیت احداث پتروپالایشگاه‌ها در کشور تعریف شده است که با استفاده از سرمایه مردمی به بخش خصوصی واگذار شده است، یکی از آن‌ها پتروپالایشگاه شهید سلیمانی است در اواخر سال گذشته به شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت مأموریت داده شد به‌عنوان مجری این پروژه تا زمان مشخص شدن سهامداران راهبری کنیم و سپس این مسئولیت به عهده سهامداران واگذار می‌شود.