آب شرب 90 درصد شهرستان گرمی اردبیل در پایین‌دست برقرار است/ آب شرب تمامی روستاهای سیل‌زده استان تا امشب وصل می‌شود
آب شرب 90 درصد شهرستان گرمی اردبیل در پایین‌دست برقرار است/ آب شرب تمامی روستاهای سیل‌زده استان تا امشب وصل می‌شود
مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان اردبیل با اشاره به روند اصلاح خطوط انتقال آب شرب شهرستان گرمی و روستاهای آن، گفت: هم‌اکنون آب شرب 90 درصد شهر گرمی در پایین دست و 30 روستای آن برقرار است و انتظار می‌رود با اتمام عملیات اصلاح خطوط، آب شرب روستاهای باقی‌مانده نیز تا پایان امشب وصل شود.

به گزارش «نبض انرژی»  علیرضا نعمت سلطانی، با اشاره به روند اصلاح خطوط آب شهرستان گرمی واقع در استان اردبیل، گفت: در روز‌های گذشته به‌دنبال وقوع سیل در سطح شهرستان گرمی و تخریب خط انتقال آب، آب شرب شهر گرمی و حدود 60 روستا در این منطقه قطع شده بود.
مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان اردبیل افزود: از شب چهارشنبه هفته گذشته، 10 خرداد خط انتقال آب شرب گرمی با حجم انتقال 250 لیتر در ثانیه ترمیم شد و هم‌اکنون آب شرب 90 درصد شهرستان گرمی در پایین دست برقرار است و شهروندان ساکن در بالادست به دلیل کوهستانی بودن مسیرها با کمبود فشار آب روبرو هستند.
وی با بیان اینکه خطوط انتقال آب شرب روستاهای این شهرستان وصل شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون آب شرب در 30 روستا وصل است و انتظار می‌رود با اتمام عملیات اصلاح خطوط، آب شرب 30 روستای باقی‌مانده نیز تا پایان امشب برقرار شود.
سلطانی با بیان اینکه ترمیم خط انتقال آب شرب شهرستان گرمی در روز‌های اخیر ۳ شیفته در دستورکار بوده است، خاطرنشان کرد: تا زمان وصل شدن 100 درصد شبکه آب شهر و روستاهای گرمی به آب شرب، بسته‌های چهار لیتری آب باکیفیت میان شهروندان این منطقه در قالب آبرسانی سیار توزیع می‌شود.