لزوم همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف انرژی
لزوم همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف انرژی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به لزوم همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی در حذف و کاهش سیستم سرمایشی و به مدار آمدن ژنراتورهای برق اضطراری در ساعت پیک مصرف برق اشاره کرد و گفت: اگر در زمان پیک مصرف از ظرفیت ژنراتورهای برق اضطراری استان استفاده شود، کمبود انرژی در ساعات پیک به طور قابل ملاحظه‌ای جبران خواهد شد.

به گزارش «نبض انرژی»   “مالک شریعتی‌نیاسر” در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق در استان تهران که به میزبانی توزیع برق پایتخت برگزار شد، اظهار داشت: براساس جمع‌بندی نظرات کارشناسان اولین نکته قابل برداشت این است که باید با فوریت نسبت به ارتقای بهره‌وری نیروگاه‌های موجود و افزایش ظرفیت تولید آن‌ها برای رفع ناترازی در تولید و مصرف برق اقدام شود.
وی با اشاره بر اولویت قرار دادن اصلاح و نوسازی شبکه‌های فرسوده، به ویژه در مناطق آسیب‌پذیر، بر تهیه برنامه زمانبندی طرح‌های لازم و الزامات تحقق آن‌ها با قید فوریت تصریح کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق برق تهران بزرگ، در ادامه این نشست ضمن تشریح مسائل مهم و دغدغه‌های اصلی شرکت‌های صنعت آب و برق پایتخت برای گذر از پیک تابستان، به نقش روابط عمومی در خصوص بهره‌گیری از همه راهکار‌های اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی مصرف بهینه آب و انرژی برق در جهت تنویر افکار عمومی تاکید کرد.
کامبیز ناظریان بیان کرد: ارتقای زیرساخت‌های شبکه برق، لزوم افزایش بهره‌وری نیروگاه‌ها با توجه به یارانه زیاد مصرفی انرژی در این بخش و پرداخت مطالبات پیمانکاران، ضرورت افزایش کارایی اقتصادی نظام صنعت برق و بازار انرژی و ضرورت حل مشکلات ساختار غیر یکپارچه انرژی از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.