حضور ۲۰۰ شرکت خارجی در نمایشگاه نفت ایران نشان از تقویت دیپلماسی انرژی در وزارت نفت دارد
حضور ۲۰۰ شرکت خارجی در نمایشگاه نفت ایران نشان از تقویت دیپلماسی انرژی در وزارت نفت دارد
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران حضور ۲۰۰ شرکت‌ خارجی در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران را نشان‌دهنده دیپلماسی انرژی وزیر نفت دولت سیزدهم دانست‌.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی گفت: در نمایشگاه بین‌المللی بیست و هفتم نفت ایران که از تاریخ  ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، هزار و ۵۰۰ شرکت داخلی حضور دارند که نشان از توانمندی سازندگان داخلی دارد و ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان شامل روسیه، چین، بلاروس، آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هند، امارات، عمان و ترکیه نیز حضور دارند که نشان از دیپلماسی وزیر نفت است.

وی با اشاره به سال‌های دور صنعت نفت و گاز در کشور اظهار کرد: ما کشوری بودیم که از تحریم‌ها فرصت ساختیم و شاید اگر تحریم‌ها نبود، هنوز صنعتی وابسته بودیم، اما با اتکا و اعتماد به توان سازندگان داخلی امروز در عرصه‌های بین‌المللی حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران ادامه داد: اعتماد به جوانان، نخبگان کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی بر اساس فرامین مقام معظم رهبری رمز موفقیت امروز ما در صنعت نفت است.

کمالی رویکرد دولت سیزدهم در نفت را ستودتی دانست و گفت: ارتباطات در این دولت به‌ویژه در صنعت نفت نشان از تلاش و ارتباطات شخص وزیر نفت است و امروز مشاهده می‌کنیم در دولت سیزدهم کسب رتبه نخست در تعداد کالاهای ساخت بار نخست در میان دستگاه‌های اجرایی به صنعت نفت رسیده است.

وی افزود: نمایشگاه تخصصی نفت همچنین فرصتی مناسب برای طرح نیازها، تبیین اولویت‌ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف و حمایت از سازندگان و شرکت‌های داخلی بویژه دانش‌بنیان‌ها دانست.