مشتركان خانگي پرمصرف به كنتور هوشمند مجهز مي‌شوند
مشتركان خانگي پرمصرف به كنتور هوشمند مجهز مي‌شوند
معاون هماهنگي توزيع توانير از تجهيز اشتراك‌هاي خانگي پرمصرف به كنتور هوشمند تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»   “حميدرضا پيرپيران” از برنامه تجهيز تمامي مشتركان خانگي بالاي الگوي مصرف به كنتورهاي هوشمند، تا پايان سال جاري خبر داد و افزود: امسال مشتركان تجاري بالاي هزار كيلووات‌ساعت مصرف ماهانه به همراه تمامي مشتركان صنعتي و كشاورزي به كنتورهاي هوشمند مجهز مي‌شوند و اميدواريم طي يك برنامه پنج ساله كار نصب كنتورهاي هوشمند روي تمامي اشتراك‌هاي برق كشور به اتمام برسد.
وي با اشاره به نزديك شدن دوره اوج بار تابستان از مردم خواست همچون سال گذشته با مشاركت و همراهي با برنامه‌هاي صرفه‌جويي انرژي به عبور بدون مشكل از تابستان پيش رو كمك كنند و از پاداش صرفه‌جويي بهره‌مند شوند.
پيرپيران ابراز اميدواري كرد با مشاركت خوب مردم، امسال حداقل 8 درصد كاهش مصرف انرژي در 4 ماه گرم سال اتفاق بيافتد، اين ميزان در سال گذشته 5 درصد بود و علاوه بر آن از رشد 4 تا 5 درصدي مصرف سالانه برق خانگي نيز جلوگيري شد.
معاون هماهنگي توزيع توانير كاهش مصرف برق مشتركان خانگي تا 50 درصد الگوي تعيين شده در دوره گرم امسال را به ازاي هر كيلووات‌ساعت صرفه‌جويي با 2 هزار تومان پاداش همراه دانست و افزود: اين پاداش براي صرفه‌جويي بيش از نصف  تا سقف الگو 1500 تومان، تا 1.5 برابر الگو 1000 تومان و تا 2.5 برابر الگو 500 تومان است و مشتركان خانگي با بيش از 2.5 برابر الگو مشمول پاداش نمي‌شوند.
پيرپيران با اشاره به محاسبه پلكاني قيمت برق مصرفي، پله اول مصرف را حدود 60 تومان، پله بعدي حدود 80 تومان و پله‌هاي بعدي تا سقف الگو را تا 170 تومان به ازاي هر كيلووات‌ساعت مصرف عنوان كرد و گفت: براي مصارف بالاي الگو 1.5 برابر نرخ تامين برق كه معادل 445.5 تومان است به ازاي هر كيلووات‌ساعت مصرف اضافي دريافت مي‌شود و اين ضريب تا 2.5 برابر براي مصارف بالاتر افزايش مي‌يابد.
وي عدم مجوز فعاليت براي توليدكنندگان مجاز رمز ارز در ماه‌هاي گرم سال را خاطرنشان كرد و از مردم خواست نسبت به جهش ناگهاني مصرف برق اماكن تجاري، خانگي، كارگاهي و غيره كه به اجاره واگذار كردند، هوشيار باشند و اطلاعات مصرف برق اينگونه اماكن را از طريق نرم افزار كاربردي “برق من” پايش كنند تا استفاده غيرمجاز از اشتراك آنها صورت نگيرد.