اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب در منطقه شاهین شهر/ پیش‌بینی آغاز احداث ایستگاه پمپاژ گرگاب در سال جاری
اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب در منطقه شاهین شهر/ پیش‌بینی آغاز احداث ایستگاه پمپاژ گرگاب در سال جاری
مدیر امور آب و فاضلاب شاهین شهر از اصلاح شبکه‌های فرسوده فاضلاب در سطح شهر شاهین شهر و توسعه شبکه فاضلاب شهر‌های گز و گرگاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»   “شاهرخ شریفی” با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از 10 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای گز و گرگاب اجرا شده است، افزود: با اجرای این شبکه‌ها تقریبا صد‌درصد شبکه‌های فاضلاب شهر گز تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و عملا” شهر گز را می‌توان به عنوان شهر سبز معرفی کرد.
وی با اشاره به اجرای شبکه فاضلاب گرگاب گفت: در شهر گرگاب نیز با اجرای حدود 8 کیلومتر شبکه فاضلاب می‌توان گفت اکنون حدود 80 درصد شبکه فاضلاب شهرگرگاب تکمیل شده و پس از احداث و بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ گرگاب، شبکه فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و امکان واگذاری بیش از 3000 انشعاب فاضلاب فراهم می‌شود.
مدیر امور آبفای شاهین‌شهر ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌هایی که در حال انجام است و در صورت مرتفع شدن مشکلات حاشیه‌ای، طی سه ماهه اول سال جاری عملیات اجرایی احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب گرگاب نیز آغاز شود.
وی با بیان اینکه درحال حاضر اصلاح بیش از 3 کیلومتر شبکه اصلی فاضلاب بلوار طالقانی و بلوار شهید منتظری در اقطار 1000 ، 1200، و 1400 میلیمتر از رو به روی ساختمان داگستری تا تقاطع خیابان نبوت درعمق متوسط 8 متر در دست اجرا است، تصریح کرد: هم‌اکنون پروژه احداث و بهره‌برداری از حوضچه مخصوص تقاطع خطوط انتقال فاضلاب خیابان‌های امام، منتظری و طالقانی نیز فعال است.
مدیر آبفای شاهین شهر اعلام کرد: طی دو سال گذشته حدود 5 کیلومتر از شبکه‌های فرسوده و حادثه خیز خیابان‌های حافظ، مخابرات، سعدی، رازی، مدرس، فلکه امیرکبیر، نظامی و…. در اقطار 200 تا 600 میلیمتر اصلاح شده و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است، ضمن اینکه پروژه اصلاح شبکه فاضلاب فلکه دفاع مقدس که یکی از مطالبات مهم ساکنین این منطقه بود نیز به بهره‌برداری رسید.
شریفی گفت:  با در مدار بهره‌برداری قرار گرفتن شبکه داخلی و خط انتقال آب و فاضلاب شهرک برکت 102 خانوار تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار گرفتند.