پاداش صرفه‌جويي برق چندين برابر تعرفه فروش پرداخت مي‌شود
پاداش صرفه‌جويي برق چندين برابر تعرفه فروش پرداخت مي‌شود
مديركل مديريت انرژي و برنامه ريزي امور مشتريان شركت توانير با اشاره به افزايش پاداش صرفه‌جويي برق در تابستان، پاداش صرفه‌جويي امسال را چندين برابر تعرفه فروش برق عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “عبدالامير ياقوتي” رفع ناترازي توليد و مصرف و تامين برق مطمئن و پايدار با هدف جلب رضايتمندي مشتركان به ويژه در دوران اوج بار شبكه را مهمترين دغدغه صنعت برق عنوان كرد و افزود: اين هدف با همكاری مردم در تابستان گذشته به خوبي محقق شد.
مديركل دفتر مديريت انرژي و امور مشتريان توانير، مديريت بار را شامل برنامه‌هاي تعرفه محور و تشويق محور عنوان كرد و افزود: امسال پاداش صرفه‌جويي براي مشتركان خانگي مفصل‌تر شده و تمامي مشتركان برق كشور كه مصرفشان را نسبت به سال گذشته كاهش دهند، تا چندين برابر  تعرفه مصرفي، پاداش دريافت مي‌كنند.
وي، پاداش صرفه‌جويي برق در مناطق عادي را در صورتي كه مشترك مصرف خود را به 50 درصد الگو كاهش دهد، 2000 تومان به ازاي هر كيلووات ساعت عنوان كرد و افزود: هر كيلووات ساعت صرفه‌جويي تا الگو 1500 تومان، تا 1.5 برابر الگو 1000 تومان و تا 2.5  برابر الگو 500 تومان پاداش به همراه دارد.
ياقوتي ساعات اوج بار را در دو بازه از شبانه روز ذكر كرد كه از ساعت 11 تا 16 و از 19 تا 23 اتفاق مي‌افتد و مشتركاني كه در اين ساعات بيش از الگو مصرف كنند و مصرف خود را نسبت به سال قبل كاهش ندهند، با جهش بالايي در قيمت برق رو به رو مي‌شوند و 20 تا 30 درصد افزايش مصرف برق در ماه‌هاي معمولي، افزايش 3 تا 4 برابري قبوض برق را در پي دارد.
وي سبد توليد برق كشور را مجموعه‌اي از منابع توليد برق فسيلي، انرژي‌هاي نوع تجديدپذير و هسته‌اي ذكر كرد و از برنامه افزايش ظرفيت پنل‌هاي خورشيدي تا سقف 1000 مگاوات در سال جاري خبر داد.
ياقوتي با تاكيد بر بالا بودن هزينه‌هاي توليد، انتقال و توزيع برق، حفظ منابع ملي با راهكارهاي صرفه‌جويي را حايز اهميت دانست و عدم استفاده از لوازم برقي پرمصرف مانند اتو، ماشين لباسشويي و ظرفشويي را در ساعات گرم روز، استفاده از وسايل برقي پربازده به ويژه لوازم سرمايشي و كولرهاي كم مصرف، خاموش كردن لامپ‌هاي اضافي، استفاده از دور كند كولرهاي آبي و تنظيم برودت لوازم سرمايشي روي دماي 24 درجه را از جمله راهكارهاي كاهش مصرف برق در تابستان برشمرد.