رشد ۲ درصدی ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در یک ماه
رشد ۲ درصدی ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در یک ماه
ظرفیت نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر کشور در فروردین‌ امسال با رشد حدود ۲ درصدی نسبت به اسفند سال گذشته روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از اهداف وزارت نیروی دولت سیزدهم است که «علی‌اکبر محرابیان» به‌عنوان وزیر نیروی این دولت بر آن تأکید دارد.

تازه‌ترین گزارش سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایارن (ساتبا) بیانگر آن است که ظرفیت نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک کشور با رشد همراه شده است.

براین‌اساس، ظرفیت نیروگاه‌های بادی تا پایان فروردین به رقم ۳۵۴.۸۹ مگاوات رسید که ۳۶.۶ درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر را شامل می‌شود.

ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی به عدد ۴۴۹.۵۵ مگاوات افزایش یافت این نوع نیروگاه‌ها سهمی ۴۵.۳ درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده است.

ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک نیز فروردین‌ماه امسال به رقم ۱۰۰.۷۸ مگاوات رسید که سهمی ۱۰.۴ درصدی را به خود اختصاص داده است.

در این میان، ظرفیت نیروگاه‌های زیست‌توده به ۱۲.۵ مگاوات رسید و ظرفیت نیروگاه‌های توربین انبساطی ۹.۶ مگاوات یک درصد سهم از کل انرژی‌های تجدیدپذیر شد.

بر این اساس، مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک کشور در پایان فروردین‌ امسال به رقم ۱۰۴۲.۶۸ مگاوات رسید که رشد حدود ۲ درصدی نسبت به اسفندماه ماه ۱۴۰۱ دارد.