نصب 30 هزار انشعاب جدید فاضلاب در پهنه غربی تهران
نصب 30 هزار انشعاب جدید فاضلاب در پهنه غربی تهران
معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران از نصب نزدیک به 30 هزار انشعاب جدید فاضلاب خانگی در مناطق غربی تهران در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “مسعودرضا ثامنی” گفت: با اجرای این عملیات، مجموع انشعاب فاضلاب خانگی در سراسر شهر تهران به بیش از 700 هزار رشته رسیده است.

ثامنی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های تدوین شده، حدود 70 هزار انشعاب نیز در سال جاری و در پهنه غربی پایتخت نصب خواهد شد.

وی افزود: هدف اصلی شرکت فاضلاب تهران برخورداری همه ساکنان شهر تهران از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب است و با توجه به سرعت مناسب اجرای شبکه‌های فاضلاب و رفع انفصال‌ها در مناطق غربی پایتخت و همچنین ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران، انشعاب‌های نصب‌شده در سال گذشته مربوط به مناطق 11،10،9،5،2 و 18 شهر تهران بوده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران از اجرای 80 کیلومتر شبکه فاضلاب در سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان بیش از 40 کیلومتر در مناطق غرب و جنوب‌غربی پایتخت انجام شده است.

ثامنی با اشاره به اینکه هم اکنون مجموع طول خطوط انتقال و شبکه فاضلاب در شهر تهران به بیش از  7338 کیلومتر افزایش یافته است، عنوان کرد:  با اجرای عملیات رفع انفصال‌ در محدوده‌های کن، خیابان بهبودی، شهیدان و ایستگاه مترو ارم‌ سبز که بخش غربی منطقه 5 تهران را به خطوط فاضلاب میدان آزادی متصل کرد، عبور فاضلاب و اجرای نصب انشعاب‌های فاضلاب در مناطق غربی امکان‌پذیر شده است.

ثامنی در خصوص نصب انشعاب داخل منازل تاکید کرد: مشترکان در نظر داشته‌ باشند طبق آیین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب، لوله‌کشی فاضلاب داخل منازل تا محل سیفون بر عهده مالکان بوده و می‌توانند با انتخاب پیمانکار مناسب و منتخب، لوله‌کشی داخلی ساختمان خود را انجام دهند.