142 برنامه عملیاتی گذر از پیک در تهران برگزار می‌شود
142 برنامه عملیاتی گذر از پیک در تهران برگزار می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه 142 برنامه عملیاتی ویژه گذر از پیک در تهران برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها در هشت محور تخصصی تنظیم و اجرای آن از سال گذشته آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “کامبیز ناظریان” اظهار داشت: تغییرات اقلیمی رخ داده و ناترازی تولید و مصرف، چالشی جدی در مسیر تامین آب و برق مورد نیاز شهروندان است و ضروریست تمامی دستگاه‌های مسئول، حداکثر همکاری ممکن را با یکدیگر در تداوم ارائه خدمات به شهروندان به کار گیرند.
وی تصریح کرد: علیرغم همه اقدامات انجام شده، موفقیت در اجرای برنامه‌ها، نیازمند توجه و همکاری شهروندان و مشترکان آب و برق است و موفقیت در این مهم بدون همراهی مردم امری دشوار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: پیش‌بینی مصرف برق تهران، در ساعات پیک سال‌جاری، پنج هزار و 750 مگاوات برآورد شده است.
وی بیشترین ظرفیت صرفه‌جویی در مصرف برق شهر تهران را متعلق به مشترکان اداری دانست و بیان کرد: با اجرای طرح‌های گسترده رصد و پایش، نحوه عملکرد مشترکان اداری پایتخت در حوزه مصرف انرژی، مورد ارزیابی دقیق قرار خواهد گرفت.
رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان تهران از تشکیل قرارگاه آب و برق و برنامه‌ریزی به منظور تحقق صرفه‌جویی در مصرف و کنترل پایداری تامین آب و برق در این استان طی تابستان سال‌جاری خبر داد.
وی با بیان اینکه استان تهران در سال 1402 نیازمند صرفه‌جویی همگانی در مصرف آب و برق است گفت: انتظار داریم با اجرای طرح‌های تدوین شده و همکاری مردم، سال‌جاری نیز بتوانیم همچون سال گذشته در گذر از پیک تابستانه مصرف برق موفق باشیم.