هدف پروژه پالایشگاه گاز هویزه جمع‌آوری فلرها است
هدف پروژه پالایشگاه گاز هویزه جمع‌آوری فلرها است
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت:هدف پروژه پالایشگاه گاز هویزه هم جمع آوری گازهای فلر و تبدیل آن‌ها به ثروت است و هم اینکه هدفی زیست محیطی بوده و در غرب کارون است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» علی عسگری امروز (۸ اردیبهشت) پیش از افتتاح پالایشگاه گاز هویزه اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی پروژه پالایش گاز هویزه خلیج فارس، جمع‌آوری فلر است؛ فلرها و گازهای سرچاهی که ده‌ها سال منتشر می‌شوند و محیط زیست را آلوده می‌کنند، باید خاموش و تبدیل به ثروت شود.

وی افزود: هدف این پروژه هم جمع‌آوری گازهای فلر و تبدیل آن‌ها به ثروت است هم اینکه هدفی زیست محیطی بوده و در غرب کارون است. در شرق کارون یک پالاشگاه گاز دیگری داریم.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: ثروتی که ایجاد می‌شود دوگونه است. گازهایی که تفکیک و پالایش می‌شود و گاز متان تمیزشده به شبکه ملی گاز ارسال می‌شود. بقیه نیز شامل اتان، پروپان و بوتان و… است که برای پتروشیمی بندرامام جهت خوراک پتروشیمی ارسال و تبدیل به ثروت می‌شود.

عسگری با بیان اینکه طرفیت پروژه حدود ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در روز است، ادامه داد: هدف پروژه هدف زیست محیطی و اقتصادی بزرگ است و خیلی خوشحال هستیم که امروز رییس جمهور به این منطقه می‌آید و شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس افتتاح می‌شود.