34 واحد جدید نیروگاه حرارتی به شبکه برق کشور متصل شد
34 واحد جدید نیروگاه حرارتی به شبکه برق کشور متصل شد
همزمان با اتصال چهارمین واحد گازی نیروگاه شهید باکری سمنان در فروردین‌ امسال، تعداد پروژه‌های جدید حرارتی سنکرون شده طی دولت سیزدهم به 34 واحد با ظرفیت پنج هزار و 198 مگاوات رسیده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  از ابتدای شروع به دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر 6 هزار و 315 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است که این اقدام از طریق سنکرون 34 واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت پنج هزار و 198 مگاوات و همچنین رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی موجود به ظرفیت یک‌هزار و 117 مگاوات محقق شده است.
واحدهای سنکرون شده جدید شامل بخش گاز نیروگاه‌های هنگام، ایران ال ان جی(سه واحد)، قشم پاسارگارد، آریان زنجان(دو واحد)، مهتاب کویر(دو واحد)، شهید باکری(دو واحد)، تربت‌حیدریه، فولاد بوتیا، دوکوهه و واحدهای گازی کوچک زاهدان(سه واحد)، صبای دهلران(چهار واحد) و میانرود بوده است.
همچنین در این مدت واحدهای بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی جهرم، هریس، ارومیه(دو واحد)، چابهار، بعثت پارس‌جنوبی(دو واحد)، غرب‌کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد و سبلان نیز به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.
در حاضر  616 واحد تولید برق حرارتی در 134 نیروگاه کشور وظیفه تولید برق پایدار برای مشترکان سراسر کشور را بر عهده دارند و فروردین‌ امسال با سنکرون چهارمین واحد گازی نیروگاه شهید باکری سمنان ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به 74 هزار و 198 مگاوات رسیده است.