افزایش پلکانی در اعمال تعرفه‌گذاری مصرف گاز کار درستی است
افزایش پلکانی در اعمال تعرفه‌گذاری مصرف گاز کار درستی است
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصرف زیاد گاز گفت: افزایش نرخ پلکانی در اعمال تعرفه گذاری مصرف گاز کار درستی است و نباید یک کار درست را به خاطر چند ایراد زیر سوال ببریم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» هادی بیگی نژاد در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی درباره عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی اظهار کرد: افزایش نرخ پلکانی کار درستی است و نباید یک کار درست را به خاطر چند ایراد زیر سوال ببریم.

وی توضیح داد: مبلغ بالای قبض گاز به دلیل مصرف بوده منتها ایراداتی است که باید رفع شود که نمونه آن استفاده چندخانوار از یک کنتور است.

بیگی نژاد ادامه داد: همچنین هزینه تولید و توزیع بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان برای وزارت نفت تمام می شود و ما از مردم مترمکعبی ۴۰ تومان به بالا دریافت می کنیم که متوسط مبلغ دریافتی از مردم ۱۳۰ تومان است. این مسائل ناترازی به وجود می آورد و خودش را در تبصره ۱۴ نشان می دهد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با طرح این سوال که آیا در کشور کمبود گاز داریم، گفت: در سال های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ میزان تولید تا ۶۲ درصد افزایش پیدا کرد و از ۴۶۰ میلیون مترمکعب به ۷۵۰ میلیون مترمکعب تولید روزانه رسید که این نشان از مصرف بسیار بالایی دارد؛ وزارت نیرو اعلام کرده ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز برای نیروگاه ها احتیاج دارد یعنی در آذر و بهمن در حدود ۸۵ میلیون مترمکعب به آن ها گاز داده شده است.