۱۰۰میلیون متر مکعب آب برای سرمایه‌گذاران در کرمانشاه ذخیره شده است
۱۰۰میلیون متر مکعب آب برای سرمایه‌گذاران در کرمانشاه ذخیره شده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه به ظرفیت بسیار خوب آبی استان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در این راستا ۱۰۰میلیون متر مکعب آب در سدهای استان کرمانشاه برای اجرای پروژه‌های اقتصادی سرمایه‌گذاران ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» «محمودرضا شهلایی»گفت: در کرمانشاه ظرفیت فوق العاده ویژه ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده برای انجام کارهای اقتصادی وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند از این فرصت استفاده کنند و استان را بیشتر به سمت بخش صنعتی شدن ببریم.

وی بیان داشت: از این ۱۰۰ میلیون متر مکعب، ۵۷ میلیون متر مکعب آن در سامانه گرمسیری نزدیک به مرزهای رسمی خسروی و سومار با ۱۰ هزار هکتار زمین از منابع طبیعی قرار دارد که برای متقاضیان و سرمایه گذاران واقعا یک فرصت بی نظیر است.

شهلایی در ادامه گفت: ۴۳ میلیون مترمکعب باقیمانده در دیگر سدهای استان کرمانشاه به صورت ذخیره مختص سرمایه گذاران نگهداری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه همچنین از وجود ۴۵ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده پساب در استان خبر داد و گفت: می توانیم از این آب در صنایع برای خنک شدن دستگاه ها استفاده بهینه داشته باشیم و آب چاه ها و سدها برای استان ذخیره و یا به مصارف بهتر برسانیم.

شهلایی در ادامه به تاثیر فوق العاده زیاد آب برای سرمایه‌گذاری در توسعه و آبادانی، رونق اقتصادی، بهتر شدن کیفیت زندگی و معیشت مردم اشاره کرد و گفت: با اجرای سامانه گرمسیری فقط در مرحله اول حدود ۲۳ هزار هکتار از اراضی اراضی دیم شهرستان های ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و قصرشیرین آبی شد و همه واقفیم این کار چه رونق در این مناطق و درآمد بسیار خوبی برای مردم داشته است.

۵۸ درصد مخازن سدهای استان پر شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت ۱۲ سد در حال بهره‌برداری استان یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب است، گفت: با بارش‌های اخیر هم‌اکنون ۵۸.۵ درصد از ظرفیت سدهای استان پر است.

شهلایی بیان داشت: دریاچه برخی از این سدها مانند شرفشاه تنگ حمام ۱۰۰ پُر و برخی سدها ۱۵ درصد پر است.

وی همچنین افزود: از ابتدای مهرماه سال گذشته ۳۱۷ میلی متر بارش در استان داشتیم که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشتیم اما نسبت به میزان بارش بلند مدت ۱۶ درصد عقب هستیم.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، بیش از یک هزار واحد صنعتی و تولیدی با اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر فعال است.

منبع: ایرنا