انسداد 313 حلقه چاه غيرمجاز آب در تهران و پردیس
انسداد 313 حلقه چاه غيرمجاز آب در تهران و پردیس
مدير امور منابع آب تهران و پرديس گفت: در جهت اجرای طرح احيا و تعادل بخشی منابع آب زيرزمينی و صيانت از منابع آبی در سال گذشته با انسداد 313 حلقه چاه غيرمجاز، از خروج بیش از یک میلیون و 369 هزار متر مكعب آب در سال از سفره‌های آب زيرزمينی جلوگيری شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»   “وحيد مرادی نسب” با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش كارشناسان واحد بازرسی و نظارت و با اخذ دستور قضايی در سال گذشته به تعداد 313 حلقه چاه غيرمجاز در محدوده عملكرد اين امور در تهران و پرديس در مجموع با دبی بیش از 263 ليتر بر ثانيه پر و مسدود  شد.
مرادی نسب با تاكيد بر ارتباط خوب و همكاری تنگاتنگ با دستگاه قضايی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زيرزمينی گفت: برداشت‌های بی‌رويه آب سبب افت سطح آب‌های زيرزمينی شده است و كاهش سطح آب‌های زيرزميني خطرات و عواقب جبران ناپذيري از جمله ايجاد فروچاله، فرونشست زمين، شور شدن آب و كاهش كيفيت آب را در پي دارد كه با توجه به اهميت موضوع، اين امور از هيچ كوششی در جهت صيانت از منابع آب دريغ نمی‌كند.
وی در پايان خاطرنشان كرد: امور منابع آب تهران و پردیس بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمينه آب‌های سطحی و زيرزمينی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.