مهار تورم و نقدینگی در سایه رشد تولید محصولات پتروشیمی محقق می‌شود
مهار تورم و نقدینگی در سایه رشد تولید محصولات پتروشیمی محقق می‌شود
کارشناس صنعت پتروشیمی با بیان اینکه کنترل مهار تورم و نقدینگی در سایه رشد تولید و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی محقق می‌شود، گفت:مسئولان پتروشیمی باید با تدوین برنامه‌های اصولی بتوانند ضمن حمایت از تولید داخلی بستر را برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال فراهم سازند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» صنعت پتروشیمی کشور طی سال‌های اخیر با روند روبه رشدی در عرصه تولید محصولات متنوع داشته است به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تولید محصولات پتروشیمی ایران به مرز تولید سالانه ۹۲ میلیون تن رسیده و این موضوع افتخاری به شمار می‌آید زیرا این رقم تولید با وجود تحریم‌های شدید میسر شده است.
براساس این گزارش ایران در عرصه تولید کاتالیست نیز موفقیت‌های قابل توجهی داشته است به طوری که پیش بینی می‌شود تا پایان دولت و تلاش‌های کارشناسان در این عرصه‌ها و زمینه تولید کاتالیست هم به خودکفایی کامل خواهیم رسید.
معاون وزیر نفت گفت: هر چقدر شدت تحریم‌ها بیشتر شود ما تلاش بیشتری خواهیم کرد تا به خودکفایی بیشتر دست پیدا کنیم.
همچنین بیش از ۵۵۰ گرید مختلف در صنعت پتروشیمی و پلیمر تولید می‌شود و این موفقیت‌ها با وجود هشت سال جنگ تحمیلی حاصل شده است و متخصصان داخلی توانستند به سرعت مجتمع‌های پتروشیمی را عملیاتی کنند.
در ادامه حسین سجادی کارشناس صنعت پتروشیمی در خصوص تحقق شعار سال گفت: کنترل و مهار تورم و نقدینگی در سایه رشد تولید و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی محقق می‌شود و یکی از پیش نیازهای مهار تورم، کاهش سرعت رشد نقدینگی است از این رو اگر جلوی رشد نقدینگی گرفته شود زمینه کاهش تورم فراهم می شود.
وی اضافه کرد: مسئولان پتروشیمی باید با تدوین برنامه‌های اصولی بتوانند ضمن حمایت از تولید داخلی بستر را برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال فراهم سازند. از سوی دیگر حمایت از سرمایه گذاری و بخش خصوصی باید اولویت دستگاه‌های اقتصادی در جهت کمک به تولید و توسعه اقتصادی کشور باشد.