افزایش توان انتقال بار خطوط فوق توزیع برق در یاسوج
افزایش توان انتقال بار خطوط فوق توزیع برق در یاسوج
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش توان انتقال بار خطوط فوق توزیع برق در یاسوج خبر داد و گفت: فاز اول تعویض هادی خط 132 کیلوولت پست 400 کیلوولت یاسوج به پست برق بهمن برق‌دار شد.

به گزارش«نبض انرژی» “مهدی ابوعلی گله‌داری” تصریح کرد: فاز اول تعویض هادی (سیم) خط 132 کیلوولت پست 400 کیلوولت یاسوج به پست برق بهمن با هادی پرظرفیت بطول 21 کیلومتر مدار به پایان رسید و برق‌دار شده است.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه 185 میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: با توجه به اینکه این خط قدیمی و با هادی معمولی احداث شده است دیگر توان تامین بار منطقه از این خط وجود نداشت و به همین دلیل تصمیم به تعویض آن با هادی پرظرفیت گرفته شده تا توان انتقال بار آن از پست 400 کیلوولت یاسوج افزایش پیدا کند.
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه تعویض هادی خطوط به هادی پرظرفیت نیاز به احداث خطوط جدید را کاهش و باعث صرفه‌جویی در منابع مصرفی می‌شود، افزود: بازسازی این خط با هادی پرظرفیت، باعث افزایش انتقال بار مصرفی کارخانه بویرصنعت، پست برق بهمن و در نهایت پایداری شبکه برق شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.
ابوعلی گله‌داری ادامه داد: فاز دوم این پروژه از پست برق 400 یاسوج تا پست مختار نیز از 15 فروردین سال جاری آغاز و قبل از شروع پیک برق سال 1402‌، به پایان خواهد رسید.
گفتنی است، شبکه برق انتقال و فوق توزیع استان کهگیلویه و بویراحمد تحت نظر شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است.