راه اندازی خانه‌های محیط زیست در تهران همزمان با دهه مبارک فجر
راه اندازی خانه‌های محیط زیست در تهران همزمان با دهه مبارک فجر
رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست استان تهران از تشکیل و راه اندازی خانه‌های محیط زیست در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» روح الله عبادی رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: به منظور بالا بردن مشارکت شهروندان، مردمی سازی و استفاده از ظرفیت نهادها، مؤسسات و تشکل‌های مردمی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اقدام به استقرار و تشکیل خانه‌های محیط زیست همزمان با دهه مبارک فجر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح از ظرفیت نهادهایی از جمله دهیاری‌ها، کتابخانه ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری‌ها، فرهنگسراها، تشکل‌های مردم نهاد و شرکت عمران شهرهای جدید استفاده خواهد شد، افزود: هدف از تشکیل خانه‌های محیط زیست، فرهنگسازی و آموزش جوامع محلی در موضوعات مختلف محیط زیستی همچون مدیریت پسماند، تنوع زیستی و همکاری در برگزاری مناسبت‌های محیط زیستی در طول سال خواهد بود.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: بر همین اساس در هفته جاری و همزمان با گرامیداشت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، با همکاری دهیاری روستای لپه زنک و چهل قز در شهرستان ری، و روستای توچال در شهرستان پاکدشت، خانه‌های محیط زیست در این مناطق افتتاح شد و شروع به فعالیت کرده است.
عبادی تصریح کرد: طرح راه اندازی خانه‌های محیط زیست ادامه داشته و در شهرستان‌های استان نیز این خانه‌ها راه اندازی خواهند شد.