ایرانی ترین فاز پارس جنوبی در آستانه بهره برداری
ایرانی ترین فاز پارس جنوبی در آستانه بهره برداری
سخنگوی وزارت صمت گفت: با سرمایه گذاری ۵.۲ میلیارد دلاری، ایرانی ترین فاز پارس جنوبی در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» امید قالیباف گفت: فاز 14 پارس جنوبی با طراحی ، ساخت و اجرای 100 درصد ایرانی توسط شرکتهای تابعه وزارت صمت آماده بهره برداری شد.

وی تاکید کرد: با بهره برداری از این فاز روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین،2900 تن LPG, گوگرد به میزان 400 تن،77 هزار بشکه میعانات گازی و سالانه یک میلیون تن اتان جهت خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می شود.

مشاور وزیر صمت افزود: ارزش افزوده محصولات فاز 14 روزانه 15 میلیون دلار است که با بهره برداری رسمی از این فاز در اواخر بهمن یا اوایل اسفند نصیب کشور می شود.

قالیباف ادامه داد: طراحی و مهندسی ، نصب و اجرا و راه اندازی فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی 100 درصد ایرانی و با محوریت شرکتهای تابعه وزارت صنعت،معدن و تجارت انجام شده است که در مقایسه با داخلی سازی 42 درصدی در فاز 4 و 5 این میدان رشد توانمندی داخلی را نشان میدهد.

سخنگوی صمت در مورد وسعت طرح فاز 14 پارس جنوبی گفت، 211 کیلومتر خط لوله 32 اینچ زیر بستر دریا، ساخت و نصب 4 سکوی دریایی،حفر 44 حلقه چاه و طراحی،ساخت و راه اندازی پالایشگاه این فاز با سرمایه گذاری 2.7 میلیارد دلار بخشی از اقدامات انجام شده در فاز 14 پارس جنوبی است.