تثبیت مصرف انرژی در تأسيسات آب و فاضلاب خراسان رضوی
تثبیت مصرف انرژی در تأسيسات آب و فاضلاب خراسان رضوی
مدیر دفتر سیستم‌های کنترل و انرژی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، از تثبیت مصرف انرژی در تاسیسات آب این شرکت به واسطه اجرای طرح‌های بهینه‌سازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “علی باقرآبادی” با اعلام این مطلب بیان کرد: در حالیکه عمق چاه‌ها و طول خطوط انتقال آب از نقاط دوردست به دلیل کاهش آبدهی ناشی از افت بارش‌ها افزایش یافته است ولی مصرف انرژی (برق) در تاسیسات آبفا در سال جاری به واسطه اجرای طرح‌های بهینه‌سازی دستگاه‌ها و تجهیزات، در حد سال قبل ثابت ماند و افزایش نیافت.
وی یکی از این طرح‌ها را نصب سیستم تله‌متری  (کنترل از راه دور) در تاسیسات آب استان اعلام و اظهار داشت: این سامانه میزان مصرف برق در پیک مصرف را مدیریت می‌کند.
مدیر دفتر سیستم‌های کنترل و انرژی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، انرژی مصرفی برای تأمین آب شهرها و روستاهای این استان در سال جاری را بیش از 281 میلیون کیلووات ساعت اعلام کرد که صرف تولید حدود  225 میلیون متر مکعب آب شد.
وی با بیان اینکه میزان مصرف انرژی برای تولید 218 میلیون مترمکعب آب در سال گذشته 265 میلیون کیلووات ساعت بوده است، اظهار داشت: میزان مصرف برق در تاسیسات برخی شهرستان‌ها در حد بالا قرار دارد و برخی دیگر مانند قوچان که از سد تامین می‌شود کمتر است.
باقرآبادی یادآور شد: بر اساس آمار موجود میانگین مصرف برق به ازای تولید هر متر مکعب آب در استان 1.25 کیلووات ساعت برآورد می‌شود.