ورود نفتکش ایران به آبهای ونزوئلا با ۲ میلیون بشکه نفت فوق سبک
ورود نفتکش ایران به آبهای ونزوئلا با ۲ میلیون بشکه نفت فوق سبک
رویترز گزارش داد اطلاعات کشتیرانی نشان می‌دهد نفتکش «دور» با پرچم ایران حامل ۲ میلیون بشکه نفت فوق سبک در روز دوشنبه در نزدیکی بندر خوزه ونزوئلا دیده شده‌است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از رویترز، یک نفت‌کش ایرانی حامل 2 میلیون بشکه نفت فوق سبک در این هفته به آب‌های ونزوئلا رسیده است. ونزوئلا و ایران که هر دو تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، اخیراً همکاری خود را از طریق معاملات تهاتری افزایش داده‌اند. طبق این توافق‌ها، ایران در ازای نفت سنگین و سوخت ونزوئلا، نفت سبک در اختیار این کشور قرار می‌دهد تا از آن برای رقیق کردن درجات نفتی خود و تولید نفت قابل صادرات استفاده کند.

 اطلاعات کشتیرانی نشان می‌دهد نفتکش «دور Dore» با پرچم ایران در روز دوشنبه در نزدیکی بندر خوزه ونزوئلا دیده شده‌است. این نفت‌کش قبلاً در ماه اکتبر در عسلویه در استان بوشهر ایران دیده شده بود.

 شرکت نفت دولتی ونزوئلا هیچ پاسخی در مورد این خبر نداده است.

 اطلاعات شرکت ریفینیتیو آیکن نشان می‌دهد فرستنده این نفت‌کش در اواخر اکتبر و پس‌از بارگیری محموله میعانات گازی خاموش شده بود.

 طبق برنامه داخلی صادرات شرکت نفت دولتی ونزوئلا، در ماه نوامبر 2 نفت‌کش بزرگ مرتبط با ایران آب‌های ونزوئلا را با نفت خام و سوخت برای شرکت بازرگانی نفت ایران ترک کرده‌است.

 ایران در سال جاری میلادی بیش‌از 26 میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی به ونزوئلا صادر کرده‌است. ونزوئلا هم از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا همین مقدار نفت و سوخت در اختیار ایران قرار داده و قصد دارد 1.9 میلیون بشکه دیگر هم در این ماه به سمت ایران ارسال کند.

 ایران همچنین در چندین پروژه پالایشگاهی در ونزوئلا با هدف کمک به احیای تولید سوخت در این کشور مشارکت کرده‌است.

منبع: تسنیم