کاهش قیمت نفت عربستان در آسیا به پایین‌ترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته
کاهش قیمت نفت عربستان در آسیا به پایین‌ترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته
شرکت آرامکوی عربستان قیمت نفت خام سبک عرب برای فروش در ماه ژانویه در آسیا را ۲ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه پایین آورد و ۳ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان دبی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از اویل پرایس، عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا در اولین ماه سال آینده میلادی را تا پایین‌ترین رقم طی 10 ماه گذشته در مقایسه با شاخص‌های منطقه‌ای کاهش داد.

 شرکت آرامکوی عربستان قیمت نفت خام سبک عرب برای فروش در ماه ژانویه در آسیا را 2 دلار و 20 سنت در هر بشکه پایین آورد و 3 دلار و 25 سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان دبی اعلام کرد. قیمت عرضه نفت خاورمیانه به بازار آسیا براساس این شاخص سنجیده می‌شود.

 عربستان همچنین قیمت فروش نفت خام سبک عرب به شمال غرب اروپا در ماه ژانویه را هم 1 دلار و 80 سنت در هر بشکه پایین آورد و به 10 سنت پایین‌تر از نفت خام برنت رساند. قیمت فروش نفت عربستان به آمریکا تغییری نکرده است.

 کاهش قیمت نفت عربستان حاکی از بی‌ثباتی درمورد دورنمای تقاضای نفت در اصلی‌ترین منطقه واردات این محصول یعنی آسیاست. قرنطینه‌های کرونایی در چین بر حساسیت بازار تأثیر گذاشته است. بعلاوه، ساختارهای اخیر بازار علی‌رغم اجرایی شدن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه، نشانه‌هایی از کاهش تقاضا و عرضه کافی دارد.

 شرکت آرامکوی عربستان معمولاً قیمت رسمی فروش نفت خود برای ماه آینده را حدود پنجم هر ماه یا پس از اجلای ماهانه اوپک پلاس اعلام می‌کند.

 ائتلاف اوپک پلاس در روز یکشنبه برای ادامه‌ سیاست کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید که از ماه نوامبر آغاز شده، به توافق رسید.

منبع: تسنیم