اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۱ میلیون هکتار از دشت‌های کشور
اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۱ میلیون هکتار از دشت‌های کشور
مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت از خاک سازمان منابع طبیعی کشور گفت: طرح‌های آبخیزداری در حدود ۲۱ میلیون هکتار انجام شده و در ۱۷ میلیون هکتار هنوز اقدامی نشده و یا در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»هوشنگ جزی صبح سه شنبه در کارگروه جهادی آبخیزداری و مدیریت منابع طبیعی خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کشور دارای ۶۴۶ دشت است که ۴۷۰ مورد آن در وضعیت بحرانی و ممنوعه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت از خاک سازمان منابع طبیعی کشور ادامه داد: سرزمین ایران با این سابقه تاریخی در معرض تهدید جدی آب قرار دارد و باید چاره اساسی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری در حدود ۲۱ میلیون هکتار انجام شده و در ۱۷ میلیون هکتار هنوز اقدامی نشده و یا در دست اجرا است.

جزی با اشاره به حمایت‌های بین المللی برای اجرای طرح‌های مختلف مدیریت حوزه‌های آبخیز گفت: متأسفانه سهم ایران از پروژه‌های بین المللی کم است و از این حمایت‌ها محروم هستیم.

وی افزود: سالانه ۳۰ سانتی متر فرونشست زمین در کشور رخ می‌دهد که در این زمینه وضعیت برخی مناطق در استان همدان بحرانی‌تر است.

جزی در انتها گفت: بیشترین دشت‌های ممنوعه و ممنوعه بحرانی در استان‌های فارس، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان و خراسان جنوبی واقع است.