خطر بیخ گوش صنایع بورسی در صورت عدم مدیریت مصرف گاز
خطر بیخ گوش صنایع بورسی در صورت عدم مدیریت مصرف گاز
یک کارشناس انرژی با تأکید براینکه ایران بزرگترین دارنده ذخائر گاز در جهان است، گفت:متاسفانه طی سال‌های اخیر به دلیل عدم مدیریت صحیح مصرف انرژی تراز تولید و مصرف بهم خورده و این مهم باعث شده که کشور با کمبود انرژی مواجه شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  هر ساله با نزدیک شدن به فصول سرد سال مصرف گاز در کشور اوج می‌گیرد به همین برای اینکه جلوگیری از قطعی گاز در بخش خانگی اکثر اوقات گاز برخی از صنایع بورسی از جمله پتروشیمی‌ها قطع می‌شود و این مهم آسیب جدی برای صنایع وارد می‌کند.

در همین راستا میلاد اسدیان کارشناس انرژی در گفتگو با نبض انرژی با بیان اینکه ایران بزرگترین و دومین دارنده ذخائر گاز در جهان است، اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر به دلیل عدم مدیریت صحیح مصرف انرژی تراز تولید و مصرف بهم خورده و این مهم باعث شده که کشور با کمبود انرژی مواجه شود.

وی تصریح کرد: طبیعتا با توجه به اینکه قطعی گاز در بُعد خانگی آن تبعات اجتماعی را به همراه خواهد داشت در نتیجه این قطعی گاز به صنایع تحمیل خواهد شد. پیش بینی هم این بود که این قطعی گاز در سال جاری باز هم رخ دهد و در مقایسه با سال‌های گذشته حتی شدیدتر هم باشد.

این کارشناس در رابطه با پتروشیمی‌ها گفت: در بسیاری از مجتمع‌های پتروشیمی عملا امکان قطعی گاز وجود ندارد و با توجه به اینکه این مسئله می‌تواند آسیب‌های جدی را به فرآیند تولید وارد کند بنابراین حتما باید جریان ورودی ممتد سوخت و مخصوصا مواد اولیه که گاز هست را داشته باشند. در نتیجه پتروشیمی‌ها کمترین اثر را می‌پذیرند.