آبرسانی به ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم محقق می‌شود
آبرسانی به ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم محقق می‌شود
معاون مهندسی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طبق برنامه‌ریزی وزارت نیرو، آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور تا پایان دولت سیزدهم محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “مجید آقازاده” در نشست بررسی پروژه‌های بخش آب و فاضلاب هرمزگان بیان کرد: آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور از جمله پروژه‌های شاخص دولت سیزدهم است که به جد در حال اجرا است و تا پایان برنامه توسعه هفتم همه ساکنان روستاهای بالای ۲۰ خانوار می‌بایست از آب شرب پایدار بهره‌مند شوند.
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: استفاده از ظرفیت خیران آبرسان یک فرصت ویژه است و باید در راستای استفاده از این مهم، مجمع خیران آبرسان در هرمزگان تشکیل شود.

هرمزگان ۴۶۳ لیتر بر ثانیه ظرفیت واگذاری پساب به صنایع  را دارد
وی با اشاره به اهمیت استفاده از پساب تولیدی و استفاده آن در صنعت تصریح کرد: هرمزگان از جمله استان‌های پیشرو در انتقال پساب به صنایع است که  اقدامات خوبی در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه با تکمیل این مهم پساب تولیدی شهر بندرعباس به صنایع واقع در غرب شهر، منتقل خواهد شد، افزود: بر اساس براورد انجام شده، هرمزگان ۴۶۳ لیتر بر ثانیه ظرفیت واگذاری پساب را دارد.

پایداری آب و ماندگاری جمعیت روستایی؛
در ادامه این نشست نیز “عبدالحمید حمزه‌پور” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به ارائه گزارشی از اقدامات شرکت در سطح استلن پرداخت و افزود: حدود نیمی از جمعیت هرمزگان در روستاها زندگی می‌کنند که با توجه به سیاست دولت برای ماندگاری جمعیت روستایی فرصت خوبی است که با تامین نیاز آبی آنها گامی در ماندگاری جمعیت روستایی برداریم.
به گفته وی، معیشت مردم هرمزگان به دلیل بهره‌مندی از ظرفیت دریا  بویژه در مناطق ساحلی به دریا گره خورده است، بنابراین با استفاده از ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا می‌توان گام مهمی در این راستا برداشت تا روند مهاجرت از شهر به روستا متوقف شود.

سهم 35 درصدی آب‌شیرین‌کن‌ها در تأمین آب
حمزه پور بیان کرد: در حال حاضر حدود ۳۵ درصد آب تولیدی هرمزگان از طریق آب شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود که به دلیل وجود این ظرفیت و پیش‌بینی‌های لازم امکان افزایش میزان آب تولیدی هرمزگان از آب‌شیرین‌کن‌ها وجود دارد.
وی با اشاره به پروژه‌هاى مهم تأمين پايدار آب در شهرستان‌هاى قشم، سيريك، بشاگرد، ميناب، بستك، پارسيان و روستاها و شهرهاى شمال بندرعباس و شهرستان خمير، اظهار کرد: در این زمینه اقدامات توسعه‌ای برای بهبود وضعیت آب مشترکان این مناطق صورت گرفته و با تامین اعتبار لازم شاهد بهبود این وضعیت خواهیم بود.