بیش از هشت هزار کیلومتر شبکه گاز در مناطق روستایی کردستان اجرا شد
بیش از هشت هزار کیلومتر شبکه گاز در مناطق روستایی کردستان اجرا شد
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: ۱۲ هزار و ۶۳۶ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شد که هشت هزار و ۸۵۰ کیلومتر آن مربوط به مناطق روستایی است.

به گزارش«نبض انرژی»احمد فعله‌گری اظهار داشت: طبق آخرین آمار دریافتی، سه هزار و ۳۶ کیلومتر شبکه گاز در نقاط شهری و ۷۵۰ کیلومتر در محورهای صنعتی استان کردستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه امسال اجرای طرح‌های گازرسانی در استان با سرعت زیادی در حال اجرا است، افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی در ۱۳۷ روستای استان فعال است و تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز تا پایان سال جاری به یک هزار و ۵۵۰ روستا خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان طرح‌های در دست اجرای گازرسانی را مربوط به نقاط دورافتاده و سنگلاخی عنوان و اضافه کرد: با توجه به اینکه برای اتمام شبکه گذاری در روستاهای باقیمانده احتیاج به لوله‌گذاری بیشتری است، پس طول شبکه های گازرسانی در سال آینده افزایش چشمگیری ‌خواهد داشت.

فعله‌گری ادامه داد: پیمانکاران و افراد مشغول به کار در پروژه‌های گاز رسانی اغلب بومی استان هستند، ضمن اینکه برای تعداد زیادی نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان از گاز طبیعی بهره مند شده و در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ روستای بدون گاز نداشته باشیم.

در حال حاضر، ۳۲ شهر، هزار و ۵۰۲ روستا با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان برخوردار هستند.

منبع:ایرنا