تمهیدات لازم برای آمادگی شرکت گاز قم در زمستان انجام شد
تمهیدات لازم برای آمادگی شرکت گاز قم در زمستان انجام شد
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز قم گفت: تمهیدات لازم برای آمادگی شرکت گاز قم در زمستان پیش‌رو انجام شده است و شهروندان نیز می‌توانند با مصرف بهینه و مناسب، ما را در بهبود خدمت‌رسانی همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»علی پاکدامن مقدم ، با اشاره به اقدامات شرکت گاز در راستای آمادگی برای زمستان پیش‌رو، افزود: تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و پیش‌بینی از حیث نیروی انسانی، تجهیزات و تیم‌های امدادی و تعمیراتی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: تشکیل کارگروه آمادگی فصل سرما و برگزاری منظم جلسات هماهنگی، بازدید و نمایان‌سازی شیرهای شبکه، گریس کاری و سرویس شیرهای خطوط شبکه، تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقلیل فشار اعم از شهری و صنعتی و آماده‌سازی وسایل نقلیه گروه‌های امدادی و تعمیراتی از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل تجهیزات اکیپ‌های امدادی و تعمیراتی بازرسی، هماهنگی لازم با مشترکین عمده و سایر سازمان‌ها و ادارات از دیگر اقدامات شرکت گاز در راستای آمادگی برای زمستان است.

پاکدامن با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز، بیان کرد: با توجه به این‌که بیشترین درصد مصرف گاز استان قم در فصل سرما، در بخش گرمایشی می‌باشد، لذا مردم خوب استان می‌توانند با مصرف بهینه و مناسب، ما را در بهبود خدمت‌رسانی همراهی کنند.

وی افزود: همشهریان می‌توانند با نگه‌داشتن منازل و محل کار خود در دمای مطلوب که ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌باشد، نقش مهمی در صرفه‌جویی و استمرار گازرسانی، حتی به سایر هموطنانمان که در نقاط سردسیر کشور زندگی می‌کنند، ایفا کنند.

وی تاکید کرد: موضوع مهم‌تری که همشهریان باید مورد توجه قرار دهند، رعایت نکات ایمنی در راه‌اندازی و استفاده وسایل گرمایشی است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز قم تصریح کرد: هر ساله با شروع فصل سرما، استفاده غیرایمن از وسایل گرمایشی، متاسفانه باعث ایجاد خسارات مالی و جانی فراوانی می‌شود که شهروندان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و از صحت عملکرد و ایمنی وسایل گرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.

۴۴۲ هزار و ۴۰۲ مشترک گاز در بخش‌های خانگی، صنعتی و تجاری استان قم وجود دارد.

منبع: ایرنا