235 حلقه چاه آب غیرمجاز در آذربایجان غربی مسدود شد
235 حلقه چاه آب غیرمجاز در آذربایجان غربی مسدود شد
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در استان گفت: طی سال جاری 235 حلقه چاه آب غیرمجاز در استان مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “محمد اشرفی” افزود: در راستای مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی در استان و کنترل برداشت بی رویه توسط چاه‌های غیرمجاز، ۳۱ هزار و ۲۲۲ حلقه چاه فاقد پروانه بهره برداری در سطح استان شناسایی شده است که این چاه‌ها در انتظار تعیین تکلیف هستند.
وی ادامه داد: از چاه‌های فاقد پروانه شناسایی شده، ۱۹ هزار و ۹۶۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده که انسداد آنها بر اساس اهداف سالانه ابلاغی طرح تعادل بخشی در دستور کار قرار دارد.
اشرفی از استقرار و تقویت اکیپ‏ های گشت و بازرسی از منابع آب در استان خبر داد و گفت: در این راستا طی سال جاری تعداد 60 اکیپ صحرایی در سطح استان که 50 اکیپ آن در حوضه آبریز دریاچه ارومیه فعالیت داشته‌اند، مستقر شده‌اند.
به گفته وی، اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره برداری چاه‌های مجاز در سطح استان به تعداد 1683 فقره، تجهیز چاه‌ها به ابزار اندازه گیری هوشمند (کنتور ) به تعداد 162 دستگاه در سطح دشت‌های استان آذربایجان غربی و استقرار و تکمیل سامانه پایش و بانک اطلاعاتی (ساماب) منابع آب زیرزمینی بخش دیگری از فعالیت‌های انجام گرفته در این شرکت است.