اتصال ۲ واحد نیروگاهی سد کارون ۳ به شبکه سراسری
اتصال ۲ واحد نیروگاهی سد کارون ۳ به شبکه سراسری
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه کارون ۳ از پایان موفقیت آمیز تعمیرات سالیانه واحدهای شماره ۱ و ۲ این نیروگاه و اتصال آن به شبکه سراسری خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»سید حمید صالحی از پایان موفقیت‌آمیز تعمیرات سالیانه واحدهای شماره ۱ و ۲ این نیروگاه و اتصال آن به شبکه سراسری خبر داد و اظهار کرد: بازرسی‌های سالیانه به عنوان یکی از ارکان اساسی در حفظ و نگهداری تجهیزات هر مجموعه صنعتی محسوب می‌شود تا جایی که انجام صحیح این بازرسی‌ها می‌تواند به نحو مطلوبی در راندمان کارکرد تجهیزات آن مجموعه موثر باشد.

به گزارش نبض انرژی به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ وی افزود: در بخش مکانیک کارهای مهمی از قبیل انجام کلیه بازرسی‌های سالیانه ژنراتور، توربین، گاورنر، شیر پروانه‌ای، انجام تست‌های غیر مخرب بر روی رانر و دیسک شیرهای پروانه‌ای، تعویض رابر دیسک شیر پروانه‌ای، دمونتاژ و سرویس ایرونت، دمونتاژ و سرویس اویل کولر کمباین، اصلاح پسینگ روغن Main control valve و تعویض اورینگ کاور ۸ تیکه این دو واحد انجام شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه کارون ۳ بیان کرد: در بخش ابزار دقیق نیز کارهای مهمی از قبیل بازرسی از تجهیزات ژنراتور، گاورنر، توربین، شیر پروانه‌ای، بک آپ‌گیری از تنظیمات سیستم‌های ویبره و برنامه کنترلر گاورنر، اصلاح و تعویض سنسورهای سطح سنج روغن توربین و پرشر سوئیچ‌های توربین انجام شد.

صالحی ادامه داد: در بخش الکتریک نیز بازرسی از ژنراتور، سیستم تحریک، ترانس‌های مصرف داخلی، ترانس‌های قدرت، باطری شارژرهای OBTL ۱۰,۲۰,۵۰ و اینورتر OBRE، انجام تست‌های الکتریکال ژنراتور و شناسایی و ترمیم نقاط معیوب سیم پیچ واحدهای ۱ و ۲ انجام شد.

وی افزود: عملیات فوق، علاوه بر انجام بازرسی‌ها و برطرف کردن نواقص و اقدامات پیشگیرانه جهت بالا بردن ضریب اطمینان تولید واحدهای نیروگاهی برای آمادگی تولید در پیک شبکه مصرف برق در تابستان سال آینده بسیار حائز اهمیت است.