ساخت و بومی‌سازی قطعات الکترونیکی توربین‌های گازی در نیروگاه ری
ساخت و بومی‌سازی قطعات الکترونیکی توربین‌های گازی در نیروگاه ری
ساخت بیش از 50 نوع بورد‌ الکترونیکی سیستم های کنترل و حفاظت توربین‌های گازی نیروگاه ری در آزمایشگاه ابزار دقیق این نیروگاه و به دست متخصصان توانمند آن اجرایی شد.

به گزارش«نبض انرژی»خودباوری و تکیه بر توان داخلی و تمرکز بر دانش و تجربه فنی باعث شده است متخصصان توانمند نیروگاه ری نقشی تاثیرگذار در حوزه ساخت داخل قطعات و تجهیزات نیروگاهی و بومی سازی دانش فنی ساخت آنها داشته باشند.
حمید بادرستانی، مدیر‌عامل نیروگاه ری اعلام کرد: در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه، با استفاده از دانش، تخصص و تجربه ارزشمند متخصصان این نیروگاه، جزو پیشگامان حوزه ساخت داخل تجهیزات نیروگاهی بوده‌ایم. بر این اساس ساخت بیش از 50 نوع بورد الکترونیکی سیستم‌های کنترل و حفاظت توربین‌های گازی متنوع نیروگاه ری در آزمایشگاه ابزار دقیق نیروگاه با اتکا به خودباوری، برگ زرینی از افتخارات صنعت برق به ویژه نیروگاه ری به شمار می‌رود.
وی افزود: تمام مراحل ساخت این کارت‌ها در داخل نیروگاه انجام می‌شود و توانسته‌ایم علاوه بر رفع نیاز واحدهای خود، به نیروگاه های دیگر نیز خدمات ارائه دهیم و علاوه بر عدم نیاز به واردات این قطعات، صرفه جویی ارزی قابل توجهی داشته باشیم.
بادرستانی گفت: نیروگاه ری با داشتن توربین‌های گازی متنوع و نیروهای متخصص و با دانش فنی بالا از جایگاه ویژه‌ای در بین نیروگاه های کشور برخوردار است و گام برداشتن در راستای ساخت داخلی قطعات با اتکا به خودباوری یکی از اهداف مهم این شرکت نام برداست