بازگشت ۱۸ درصد مشترکان پر مصرف به محدوده الگوی مصرف
بازگشت ۱۸ درصد مشترکان پر مصرف به محدوده الگوی مصرف
وزیر نیرو با اشاره به بازگشت ۱۸ درصد مشترکان پر مصرف به محدوده الگوی مصرف گفت: با صرفه‌جویی در حوزه برق خانگی شاهد صرفه‌جویی ۶۵۰ مگاواتی برق بودیم.

به گزارش«نبض انرژی»علی اکبر محرابیان صبح پنجشنبه در آئین افتتاح رسمی پنج نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ مگاوات در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، خراسان‌رضوی و فارس که به صورت ویدئوکنفرانسی و به میزبانی زنجان، با حضور رئیس‌جمهور و هیئت همراه برگزار شد، گفت: اقدامات انقلابی در حوزه برق با وجود مشکلات در این حوزه رخ داده است.

وی ابراز کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش کردیم تا نیروگاه‌های حرارتی را توسعه داده و از توان نیروگاه‌های موجود نیز بالاترین بهره را ببریم.

وزیر نیرو گفت: این کار با توان شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شد و بدون افزایش مصرف سوخت شاهد بهره‌وری از توان بخار برای تولید برق بیشتر هستیم.

محرابیان تاکید کرد: ۶۳۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور فعال است و در تابستان امسال هیچ محدودیتی برای واحدهای صنعتی وجود نداشت.

وی به افتتاح همزمان نیروگاه سیکل ترکیبی آریان ۲ زنجان با ۴ واحد دیگر در سایر استان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: این واحدها جزو مواردی هستند که با استفاده از بخار تولیدی واحد، برق تولید می‌کنند و این گام بزرگی برای کاهش مصرف سوخت در کشور خواهد بود.

وزیر نیرو تصریح کرد: در تابستان امسال با توجه به تجربه سال قبل ظرفیت آمادگی نیروگاه‌ها به ۹۸ درصد رسید که این عدد در نوع خود بی‌نظیر است.

محرابیان گفت: با اقدامات انجام شده در بخش خانگی تا مرداد ماه امسال، شاهد کاهش ۴.۵ درصدی مصرف بودیم که این رقم نسبت به برنامه‌های معمول وزارت نیرو کاهش ۱۰ درصدی دارد.

وی ادامه داد: با اقدامات تشویقی وزارت نیرو ۱۸ درصد از مشترکان برق که پرمصرف بودند به محدوده مصرف الگو بازگشتند و در این مدت هشت میلیون قبض صادره یا صفر بوده و یا بستانکار شده‌اند و ۱,۳۵۷ میلیارد تومان پاداش مصرف به مشترکان داده شده است.

وزیر نیرو گفت: با صرفه‌جویی در حوزه برق خانگی شاهد صرفه‌جویی ۶۵۰ مگاواتی برق بودیم و با تلاش‌های صورت گرفته ۱۵۰۰ مگاوات برق به بخش تولید و صنعت کشور اضافه شد.

محرابیان متذکر شد: تأمین آب و انرژی مهمترین عنصر رشد اقتصادی و احساس رضایتمندی مردم است.