طرح تأمین آب پایدار شهر گلوگاه و روستاهای مسیر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
طرح تأمین آب پایدار شهر گلوگاه و روستاهای مسیر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای مازندران از بهره‌برداری طرح تأمین آب پایدار شهر گلوگاه و روستاهای مسیر تا سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “حمیدرضا خدابخش‌پور” ضمن اعلام این خبر افزود: برای اجرای این طرح احداث مخزن 2هزار متر مکعبی، تامین آب از چشمه خجیرود با آبدهی 30 لیتر در ثانیه، بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ مجاور مخزن روستای پینک، احداث خطوط انتقال در مجموع به طول 22هزار و 100 متر در اقطار 250 تا 315 میلی‌متری، و بهسازی مجدد یک حلقه چاه با آبدهی 20 لیتر در ثانیه روستای تهمتن کلا و اجرای زون‌بندی شبکه توزیع پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به احداث مخزن 2000متر مکعبی و بهسازی ایستگاه پمپاژ، ادامه داد: درحال حاضر خط انتقال جمع کننده چاه‌ها به طول 8000 متر و خط انتقال چشمه خجیرود به طول 2000 متر اجرا و خط انتقال خروجی مخزن طراحی و  یک حلقه چاه با آبدهی 20 لیتر در ثانیه نیز بهسازی و مهندسی مجدد شد.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای مازندران، مجموع اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها را 300 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: تا کنون 104میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شد.
خدابخش‌پور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود طرح آبرسانی به شهر گلوگاه بابل در سال آینده به اتمام برسد و روستاهای مسیر نیز از مزایای آن برخوردار شوند.