202 کیلومتر شبکه سیمی سیستان و بلوچستان به کابل خودنگهدار تبدیل شد
202 کیلومتر شبکه سیمی سیستان و بلوچستان به کابل خودنگهدار تبدیل شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 202 کیلومتر شبکه برق این استان در قالب توسعه و تعویض، به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “خلیل عوض‌زاده” با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای این میزان اقدام پروژه 86 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: میزان درصد تبدیل کابل خودنگهدار منصوبه به کل شبکه فشار ضعیف هوایی موجود استان، 36.2 درصد است.
وی با بیان اینکه 650 کیلومتر، شبکه برق این منطقه طی سال گذشته در قالب توسعه و تعویض شبکه به کابل خودنگهدار تبدیل شده است، ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای این میزان پروژه 230 میلیارد تومان بوده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: به جهت ارتقای دانش تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، اولین دوره آموزشی این بخش با حضور پرسنل این شرکت در شهرستان زاهدان برگزار شد.
وی بیان کرد: این دوره آموزشی در شهرستان‌های زابل، ایرانشهر، چابهار و سراوان نیز در حال برگزاری است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: کابل‌های خودنگهدار از نوع آلومینیوم روکش‌دار هستند که علاوه ‌بر کاهش هزینه نسبت به سیم‌های مسی، ماندگاری بیشتر شبکه را نیز باعث می‌شود.
عوض‌زاده تصریح کرد: خدمات‌رسانی مطلوب به مشترکان، افزایش پایداری شبکه، هزینه کمتر اجرا به نسبت سیمی، ضریب ایمنی بالا برای همکاران و شهروندان، کاهش سرقت سیم‌های شبکه، کمک به بهبود فضای مناسب شهری، جمع آوری برق‌های غیرمجاز و جلوگیری از سرقت انرژی، رفع ضعف ولتاژ مشترکان، توجه به مسائل زیست محیطی با حذف شاخه‌زنی درختان در تماس با شبکه و کاهش تلفات از دیگر مزایای تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است.