تبیین سه اقدام در حوزه بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش خانگی
تبیین سه اقدام در حوزه بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش خانگی
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده که سه اقدام برای بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش خانگی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»محسن مظلوم فارسی‌باف امروز در میزگرد علمی ترویجی با عنوان چالش‌های مدیریت تأمین گاز طبیعی در ماه‌های سرد سال و راه‌های برون رفت از آن درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه بهینه‌سازی مصرف گاز در کشور،  اظهار کرد: شرکت ملی گاز سه اقدام عملیاتی در حوزه بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش مسکن تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه اقدام منسجمی میان شرکت‌های ملی نفت و گاز ایران و بهینه‌سازی مصرف سوخت به عنوان مجری برای تعویض بخاری‌ها در حال انجام است، اظهار کرد: در بحث بخاری‌ها، قرارداد آن کامل شده و به شرکت ملی نفت ایران ارسال کردیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی شبکه توزیع گاز وارد شده ایم، گفت: اخیرا قراردادی با دانشگاه صنعتی مالک اشتر با هدف استفاده از توانمندی این دانشگاه درباره بحث‌های سایبری و پدافند غیرعامل امضا کردیم، در این زمینه مطالعاتی تدوین الگوی بومی امن را در دستور کار داریم.

وی افزود: این برنامه با کمک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تخصصی انجام خواهد شد و پس از آن وارد مرحله عملیاتی می‌شویم که سازندگان قطعات و تجهیزات در این زمینه شناسایی شده‌اند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: موارد دیگری مانند پنجره‌های دوجداره و عایق ساختمان و مقررات مختلف و  مواردی از این قبیل در یک برنامه کوتاه مدت قرار نمی گیرد و این سه برنامه را که می‌تواند بیشترین تأثیر را در مدیریت مصرف گاز داشته باشد، در اولویت قرار داده‌ایم.