ارائه نرم‌افزاری هوشمند برای تمرکز اطلاعات مشترکان آب در کشور
ارائه نرم‌افزاری هوشمند برای تمرکز اطلاعات مشترکان آب در کشور
یکی از شرکت‌های فناور به منظور متمرکز کردن اطلاعات مشترکان آب، نرم‌افزاری را با استفاده از فناوری ژئوماتیک عرضه کردند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»یکی از مشکلات شرکت‌های آب و فاضلاب نبود نقشه‌های به‌هنگام شبکه توزیع و مشترکان و پراکندگی اطلاعات توصیفی مربوط به شبکه توزیع است و در این زمینه یکی از شرکت‌های فناور با تولید نرم افزار تصحیح و بازسازی شبکه فاضلاب با استفاده از فناوری ژئوماتیک پاسخ فناورانه به این چالش دادند.

این محصول شرایطی فراهم کرده که همه اطلاعات مورد نیاز در این زمینه در یک سیستم نرم‌افزاری به گونه‌ای جمع‌آوری می‌شود که ضمن در اختیار گذاشتن اطلاعات به‌هنگام، با مکانیزه کردن سیستم، انجام همه خدمات مهندسی سیستم توزیع آب و امور مشترکین را در درون خود امکانپذیر کند.

این نرم‌افزار می‌تواند به پرسش‌های متعددی با ماهیت مکانی، موضوعی، تابعی، شرطی، شبیه سازی، مدل‌سازی و غیره پاسخ دهد که در مدیریت شهری کاربرد فراوان دارد. این نرم افزار همچنین در رفع مشکلات دستگاه‌های دولتی در احداث، توسعه و نگهداری خطوط و تاسیسات شبکه‌های آب و کانال‌های دفع فاضلاب، ایجاد منابع جدید برای تامین آب شهروندان، حفظ پاکیزگی آب و غیره نیز به کاربران کمک می‌کند.

نارسایی در هر یک از این وظایف در سیستم تامین آب و دفع فاضلاب شهری می‌تواند تمام فعالیت‌های شهر را تحت تاثیر قرار دهد. گستردگی فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب و تعداد زیاد سرویس گیرندگان که عموما شهروندان هستند هماهنگی، انسجام و سازماندهی ویژه‌ای را طلب می‌کند و این مساله ممکن نیست، مگر با دسترسی به اطلاعات صحیح، دقیق و بهنگام در چارچوب سیستمی هماهنگ و منسجم که به بالاترین کیفیت، در کمترین زمان و با بیشترین سرعت و دقت، توان ارائه اطلاعات را داشته باشد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، نرم‌افزار تصحیح و بازسازی شبکه فاضلاب که با حمایت‌های گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده است، توان ارائه این خدمات را دارد.