همزمان با نزدیک شدن به نشست اوپک پلاس| نفت به کانال ۹۰ دلار بازگشت
همزمان با نزدیک شدن به نشست اوپک پلاس| نفت به کانال ۹۰ دلار بازگشت
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۳۷ درصد افزایش به ۸۹ دلار ۱۹ سنت رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» قیمت نفت در بازار جهانی همچنان تحت تاثیر تحولات منطقه‌ای قیمت و نیز در انتظار توافق برای کاهش تولید اوپک پلاس در اجلاس این ائتلاف در روز چهارشنبه است که این مهم باعث افزایش قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه شده است.
بر همین اساس بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۳۷ درصد افزایش به ۸۹ دلار ۱۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۸ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۷۸ سنت معامله می‌شود.
اوپک قرار است برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰، روز چهارشنبه جلسه حضوری وزیران را در وین برگزار کند و در این جلسه، درباره کاهش تولید تصمیم گرفته می‌شود. چندین عضو این گروه پیش از این هشدار داده بودند که تولید نفت برای پشتیبانی از قیمت‌ها که به پایینترین حد هشت ماه گذشته نزول کرده اند، کاهش داده خواهد شد.
قیمت‌های نفت در پی نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضا که محدودیت عرضه روسیه پس از جنگ در اوکراین، را تحت الشعاع قرار داده است، از بالاترین رکورد ۱۴ سال اخیر که امسال به ثبت رسانده بودند، عقب نشینی کرده اند. افزایش نرخ‌های بهره، تورم و نشانه‌های ضعف فعالیت اقتصاد جهانی، بزرگترین عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت نفت در سال میلادی جاری بوده‌اند. برداشت نفت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا هم میزان عرضه را افزایش داده و قیمت‌ها را پایین آورده است.