آبرسانی به زائران اربعین از کنگاور کرمانشاه تا مرز خسروی
آبرسانی به زائران اربعین از کنگاور کرمانشاه تا مرز خسروی
رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کرمانشاه و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: آبرسانی و تامین برق مورد نیاز زائران اربعین از کنگاور ورودی استان کرمانشاه تا نقطه صفر مرز خسروی و منذریه عراق در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش«نبض انرژی»”رضا داودی” افزود: ۷۰ درصد زائران کشور از مسیر شهر کنگاور به اسلام آباد غرب عبور می‌کنند که آبرسانی و تامین برق پایدار در این مسیر، برقرار است و خدمات به زائران ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: از کنگاور تا پایانه مرز خسروی آب و برق پایدار را تامین کرده‌ایم و با توجه به اینکه در سال‌های گذشته آب پایدار در سومار نداشتیم در ۱۵ روز گذشته عملیات آبرسانی با تلاش مشترک آب و فاضلاب با قرارگاه نجف اشرف انجام و آب به طول ۱۴ کیلومتر به پایانه مرزی سومار انتقال یافت و روستاهای مسیر نیز از آب برخوردار شدند و آب پایدار این نقطه تامین شد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کرمانشاه گفت: در بحث آب غیر پایدار برای اربعین، در حال حاضر در چند جبهه در حال ارائه خدمات هستیم، در پارکینگ‌ها، موکب‌ها و اردوگاه‌ها و نقاطی که ماند جمعیت داریم  ارائه خدمات را با تانکرهای ثابت داریم که این تانکرها نیز در سطح استان با تانکرهای سیار پر می‌شود، هرجا امکانات شبکه جوابگو باشد ارائه‌ی خدمات با شبکه از طریق آب پایدار تامین و در خارج از محدوده شهر با تانکرهای ثابت و سیار آبرسانی انجام می‌شود.

داودی با بیان اینکه برق هم به شکل پایدار و نقطه‌ای تامین شده، اضافه کرد: آب بطری شده در این هوای گرم برای زائران حیاتی است، خیل جمعیت زیادی در نقطه صفر مرز خسروی و پایانه منذریه هستند، که چند شبکه آبرسانی به صورت بطری شده را طراحی کردیم.
وی افزود: در نقطه صفر مرزی آب را خنک‌سازی کرده و به زائران می‌دهیم و در منذریه هم به همین صورت تامین آب سیار و ثابت و بطری شده را ارائه می‌کنیم و دایمی است.

داودی ادامه داد: شب‌ها ذخیره‌سازی آب را انجام می‌دهیم تا روزها که زائران عبور می‌کنند مشکلی نداشته باشیم، یک دستگاهی هم چند روز گذشته مستقر کردیم آب را به صورت جرعه‌ای تولید می‌کنیم و امروز هم یک دستگاه یخساز در جنب پایانه مرزی استقرار می‌یابد و هم اکنون هیچ جایی مشکل آب نداریم.

وی افزود: همه‌ی سرویس‌های بهداشتی و در هر نقطه‌ای که  بحث جمع شدن فاضلاب هست با ناوگان حمل و نقل سیار تخلیه شده و در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قصرشیرین و پایانه‌های مرزی تخلیه می‌کنیم و هر نقطه‌ای در شهرستان‌های مسیر وصل به شبکه باشد از خدمات شبکه فاضلاب برخوردارند و در غیر این صورت هرجایی نیاز باشد فاضلاب تخلیه و به دلیل مسایل زیست‌محیطی و بهداشتی در اولین تصفیه‌خانه فاضلاب تخلیه خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کرمانشاه گفت: آب موکب‌ها به طور کامل به صورت سیار و پایدار و بطری شده تامین شده است و هم در سمت ایران و هم در منذریه‌ی عراق مشکلی از نظر آب و برق نداریم.