آبرسانی به مرز سومار به طول ۱۴ کیلومتر در حال انجام است
آبرسانی به مرز سومار به طول ۱۴ کیلومتر در حال انجام است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: بر اساس مصوبه ستاد اربعین آبرسانی به مرز سومار به طول ۱۴ کیلومتر در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»”رضا داودی” با اشاره به بازگشایی مرز سومار در شهرستان گیلانغرب، اظهار کرد: با توجه به اینکه مرز سومار یکی از مرزهای در نظر گرفته شده برای عبور موکب داران است، بر همین اساس آبرسانی به این بازارچه مرزی بر اساس مصوبه ستاد اربعین در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه هیچگونه زیرساختی در گذشته برای آبرسانی به مرز سومار وجود نداشته، افزود: طی عملیات اجرایی آبرسانی به این مرز به طول ۱۴ کیلومتر در ابتدا آب از سد شرف‌شاه به شهر سومار و در مرحله بعد به پایانه مرزی سومار انتقال خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: عملیات آبرسانی به مرز سومار به طول ۱۴ کیلومتر و به صورت مشترک با قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف سپاه انجام خواهد شد.

داودی بیان کرد: با توجه به اینکه آبرسانی به مرز سومار از آب انتقالی سد شرف شاه صورت می‌گیرد و نیاز به تصفیه دارد، دو سیستم تصفیه برای حذف کدورت و حذف آر. او در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته توسط اکیپ‌های حاضر در مرز سومار عملیات آبرسانی به این مرز پیش از مراسم اربعین حسینی به اتمام برسد.