توسعه زیرساخت‌های صنعت آب در دولت سیزدهم
توسعه زیرساخت‌های صنعت آب در دولت سیزدهم
تلاش برای توسعه زیرساخت‌های صنعت آب یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است که در وزارت نیرو گام‌های مهمی برای تحقق این امر برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»توسعه زیرساخت‌های صنعت آب از جمله محورهای مهمی است که دولت سیزدهم بر تحقق آن تأکید ویژه دارد.

بر همین اساس توسعه این صنعت با انتخاب وزیر نیروی این دولت به طور جد موردتوجه جدی قرار گرفت و «علی‌اکبر محرابیان» از همان روزهای نخست انتصاب به سمت وزیر نیرو در سفری که در معیت رئیس‌جمهوری به استان خوزستان داشت بر تلاش برای تحقق این مهم تأکید کرد.

وزارت نیرو نیز تلاش خود را برای اجرای طرح‌هایی که منجر به توسعه زیرساخت‌های صنعت آب شود قرارداد که اهم این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از ۳ واحد تصفیه‌خانه آب و سامانه نمک‌زدایی به ظرفیت ۲۸ هزار مترمکعب در روز، بهره‌برداری از ۴ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت ۴۳ هزار و ۱۵۰ مترمکعب در روز نیز افزایش توان ذخیره‌سازی آب به میزان ۱۳۷ هزار و ۵۵۰  مترمکعب است

همچنین بازسازی و ارتقای تأسیسات پروژه‌های تنش آبی و ارتقا و پایداری کمی و کیفی شامل: ۴۴.۶ کیلومتر خط انتقال، ۵ ایستگاه پمپاژ، ۲۶ حلقه چاه، ۴ تصفیه‌خانه از جمله دیگر اقدام‌های انجام شده در این باره است.

افزایش ظرفیت تأمین و تولید آب (حفر و تجهیز چاه) به میزان ۲۰۰ حلقه چاه آب شر،  افزایش بازچرخانی پساب از ۲۸۶ هزار مترمکعب در روز به ۳۲۵ هزار مترمکعب در روز برای استفاده در مصارف صنعتی یا سایر متقاضیان از دیگر اقدام‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

همچنین ذخیره‌سازی مناسب آب در مخازن سدهای نیروگاه‌های برق‌آبی باوجود کاهش ورودی سدها در  سال جاری، تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تمام، اصلاح و تسهیل رویه‌ها و قوانین اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و گفتمان‌سازی و تعامل دوسویه مردم و حاکمیت از جمله مهم‌ترین محورهای اولویت‌دار وزارت نیروی دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های صنعت آب کشور است.