خسارت 4000 میلیاردی شرکت آبفای یزد در سیل اخیر/ در هیچ نقطه‌ای از استان قطعی آب نداریم
خسارت 4000 میلیاردی شرکت آبفای یزد در سیل اخیر/ در هیچ نقطه‌ای از استان قطعی آب نداریم
سرپرست شرکت آبفای یزد از خسارت 4000 میلیاردی به تاسیسات شرکت آبفای یزد در سیل اخیر تا این لحظه خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “جلال علمدار” ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان سیل اخیر بیان کرد: شرکت آبفای یزد با توجه به اخطارهای مکرر در خصوص بارندگی های شدید، با برگزاری جلسات متعدد کمیته بحران نسبت به آماده کردن تیم‌های عملیاتی با امکانات موجود و آبگیری تمامی مخازن با حداکثر ظرفیت برای قطعی احتمالی آب شرب و همچنین ایجاد حاشیه امن برای جلوگیری از ورود سیلاب به چاه‌های آب شرب اقدام کرد.
علمدار خاطر نشان کرد: معضلی که در هنگام بارندگی‌ها وجود دارد برداشتن دریچه منهول‌های فاضلاب و انتقال روان آب‌ها به شبکه فاضلاب است.
وی با بیان اینکه این کار منجر به پس‌زدگی روان‌آبها در داخل منازل مشترکان می‌شود. افزود: به منظور رفع این مشکل آبفا  با مستحکم کردن اکثر دریچه‌های شبکه فاضلاب تا حد زیادی از وقوع پس‌زدگی جلوگیری کرده است.
وی در ادامه گفت: ضمن تشکر از وزیر نیرو، از مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور وهمچنین معاون نظارت بر بهره‌بردای آبفای کشور برای فرماندهی تیم‌های عملیاتی که از  یازده استان  کشور با تجهیزات کامل به یزد آمده بودند، تشکر و قدردانی کرد.
سرپرست شرکت آبفای یزد خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد 480 مورد حوادث آب و 450 مورد هم حوادث فاضلاب در شهر گزارش شده که از فعالیت شبانه‌روزی تمامی پرسنل شرکت آبفای یزد برای رفع حوادث پیش آمده و همچنین دستگاه‌های  اجرایی استان که همکاری لازم را با شرکت آبفا انجام داده‌اند تقدیر و تشکر می‌شود .
علمدار ادامه داد: با برآوردهای انجام شده تا بدین لحظه مبلغ 4000 میلیارد ریال خسارت به تأسیسات شرکت آبفای یزد وارد شده است و در هیچ نقطه از استان در خصوص سیل اخیر قطعی آب نداریم  و در بعضی از  روستاهایی که این مشکل وجود داشته با تانکر آبرسانی سیار این بحران را پوشش داده‌‍ایم.