نگرانی روزنامه رژیم صهیونیستی از تبدیل ایران به هاب گازی و افزایش مبادلات با روسیه
نگرانی روزنامه رژیم صهیونیستی از تبدیل ایران به هاب گازی و افزایش مبادلات با روسیه
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، طی گزارشی نوشت، ایران تلاش می کند تا از هر فرصتی در جهان برای افزایش استقلال در زمینه انرژی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»روزنامه جروزالم پست طی گزارشی با توجه به گفته تحلیلگران مبنی بر اینکه ایران می تواند با توجه به تجارت گاز با کشورهای همسایه اش به قطب گازی تبدیل شود، نوشت: این دیدگاه ها بخشی از تلاش ها برای خارج شدن جمهوری اسلامی ایران از زیر سایه غرب و افزایش استقلال در زمینه انرژی است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، تهران اکنون تحت تحریم قرار دارد و در حال مذاکره هسته ای با آمریکا و غرب است، اما در عین حال خود را در موضع همکاری با چین و روسیه قرار داده است.

یک تحلیلگر و کارشناس انرژی در گفتگو با رسانه های داخلی ایران گفته بود، ایران می تواند با توجه به تجارت گاز با کشورهای همسایه اش به قطب گازی تبدیل شود.

به گفته حبیب الله ظفریان، «ذخایر گاز و موقعیت جغرافیایی ممتاز ایران به این کشور اجازه میدهد تا نقش موثری در تجارت گاز منطقه بازی کند.»

«استراتژی ایران باید به گونه ای تعریف شود که گاز مازاد کشورهای منطقه را تا حد امکان خریداری و با قیمت بالاتری به کشورهای درخواست کننده گاز صادر کند.»

این تحلیلگر توضیح داد، ایران برای تجارت با قطر، آذربایجان و ترکمنستان که دارای مازاد گاز هستند، از موقعیت خوبی برخوردار است. در نتیجه، فرصت بسیار خوبی برای ایران برای تبدیل شدن به قطب گاز منطقه ای با تجارت گاز بین کشورهای صادرکننده و واردکننده وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، ایران می خواهد از جنگ اوکراین و بحران اقتصادی در جهان برای همکاری نزدیک با قطر و همچنین بهبود میادین گازی و زیرساخت های گاز طبیعی مایع (LNG) خود بهره ببرد.

این روزنامه صهیونیستی در پایان نوشت، ایران برای استفاده از بحران های جهانی برنامه ریزی می کند و آشکارا می گوید که چه می خواهد انجام دهد.

این کشور چندین سال است که تلاش می کند تا خطوط ریلی و حمل‌ونقل شمال به جنوب را توسعه دهد تا بتواند ترکیه را به جنوب ایران متصل کند و همچنین با آسیای مرکزی و پاکستان یا حتی هند ارتباط برقرار کند.

منبع: فارس