مشکل نوسان فشار آب شهر کرمانشاه تا پایان شهریور امسال رفع می‌شود
مشکل نوسان فشار آب شهر کرمانشاه تا پایان شهریور امسال رفع می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از اجرای طرح‌های در دست اقدام این شرکت در شهر کرمانشاه و رفع مشکل افت فشار و قطعی آب در مناطق جنوب و جنوب غربی این شهر تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

به گزارش«نبض انرژی» «رضا داودی» افزود: باتوجه به آبرسانی از سد گاوشان به شهر کرمانشاه و تقویت فشار آب شبکه در این شهر پروژه خط بین مخازن چمن به مخزن جمهوری به طول ۲ هزار و ۴۰۰ متر و ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت پمپاژ ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه آغاز شد.

وی از پیش بینی اتمام این پروژه تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه مشکل افت فشار آب مناطق تحت پوشش این مخازن که شامل شهرک های واقع در جنوب و جنوب غرب شهر کرمانشاه است، مرتفع خواهد شد.

داودی در پایان به دیگر طرح‌های در دست اقدام شرکت آبفا استان در شهر کرمانشاه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این طرح ها با افزایش ظرفیت تولید آب و ایجاد زیرساخت ها لازم موجب تقویت آب بین حوزه ای، توزیع عادلانه و مناسب آب در سطح شهر کرمانشاه خواهند شد و به طور قطع با اجرای این پروژه ها در تابستان سال آینده شاهد تنش آبی در این شهر نخواهیم بود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

منبع: ایرنا