روند نسبی افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی| نفت برنت از مرز ۱۰۱ دلار عبور کرد
روند نسبی افزایش بهای طلای سیاه در بازار جهانی| نفت برنت از مرز ۱۰۱ دلار عبور کرد
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه به دنبال افزایش نگرانی در مورد بالا رفتن تعداد موارد ابتلا به کرونا در چین و دورنمای وضع دوباره قرنطینه‌ها و درنتیجه پایین آمدن تقاضا برای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا مقداری روند افزایشی را در پیش گرفت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۳ سنت معادل ۰.۷۲ درصد افزایش به ۱۰۱ دلار و ۸۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۸ سنت معادل ۰.۳۹ درصد افزایش ۹۷ دلار و ۹۷ سنت معامله می‌شود.

چین به‌عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت دنیا ۶۹۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در روز شنبه گزارش داد که نسبت به ۵۴۷ مورد روز قبل‌از آن افزایش داشت.

نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته با بزرگترین کاهش هفتگی در یک ماه اخیر روبرو شدند که نتیجه نگرانی سرمایه گذاران از وقوع رکود اقتصادی و متاثر شدن تقاضا برای سوخت بود. تست انبوه کووید در بخش‌هایی از چین، هفته جاری ادامه یافت و نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز تقاضا برای نفت در این کشور که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است را برانگیخت.

با این حال محدود ماندن عرضه نفت، از قیمت‌ها پشتیبانی کرد. همان طور که انتظار می‌رفت، سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی هیچ وعده‌ای از سوی این کشور برای افزایش عرضه نفت را به دنبال نداشت.