پایان موفقیت آمیز آزمون‌های دریایی نفتکش افراماکس ۲ برای تحویل به ونزوئلا
پایان موفقیت آمیز آزمون‌های دریایی نفتکش افراماکس ۲ برای تحویل به ونزوئلا
طی روزهای اخیر تست‌های دریایی کشتی افراماکس ۲ در خلیج فارس انجام‌ شد و باوجود امواج و باد مخالف، این نفتکش به سرعت ۱۵.۲ گره دریایی رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» این کشتیِ ساخت ایران اسلامی تحت کلاس شرکت متخصص رده بندی ایرانی و با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تمامی تست‌های ضروری را با هدایت نیروهای بومی ایرانی با موفقیت پشت سر گذاشت. گفتنی است که تمامی آزمون ها با حضور تیم مهندسی متخصص از شرکت pdv marine ونزوئلا انجام شد.

کشتی ۱۱۳هزار تنی افراماکس ۲ با ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض و ۲۱ متر ارتفاع تا روی عرشه، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن وزن در مدت دو سال در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ساخته شده است و دارای یک موتور پیشران با قدرت ۲۱ هزار اسب بخار است.

طبق اعلام شرکت صدرا، زیرمجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیاء، این نفتکش دارای سه دیزل ژنراتور است که هر کدام ظرفیت تولید ۹۰۰ کیلووات برق را دارا بوده و با ۳۶ خدمه شامل کاپیتان، افسران کشتی، تکنسین‌ها و ملوان‌های خود، قابلیت حرکت با سرعت ۱۵ گره دریایی در اقیانوس‌ها را دارد.

این نفتکش در حالی به سرعت ۱۵.۲ گره دریایی رسید که بر اساس قرارداد منعقد شده با ونزوئلا، رسیدن به حداکثر سرعت ۱۴.۸ گره دریایی توسط نفتکش افراماکس ۲ کافی بود.