موج گرمای شدید در مناطقی از اسپانیا و فرانسه
موج گرمای شدید در مناطقی از اسپانیا و فرانسه
مناطقی از اسپانیا و جنوب فرانسه دومین موج گرمای شدید در سال را تجربه کرد.

به گزارش «نبض انرژی» دومین موج گرمای شدید در سال، اسپانیا و جنوب فرانسه را در برگرفته و دمای هوا به اندازه ای بالا رفته که به طور معمول تا ماه جولای یا اوت ثبت نمی شود. کارشناسان هشدار می دهند که موج گرمای تابستانی زودتر آغاز شده و موارد موج گرما بیشتر خواهد بود.

گفته شده دمای هوا در نزدیکی مدیترانه از ۳۵ درجه سانتیگراد فراتر رفته است و طی روزهای آینده با حرکت توده هوای گرم به سمت شمال، دما به ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

به گفته کارشناسان فرانسوی، چنین رویدادهایی به ندرت در ماه ژوئن رخ می دهد و پس از آن احتمال افزایش دما در پایان ماه وجود دارد. همچنین در صورت تایید تداوم موج گرما، آغاز زود هنگام موج گرما یک رکورد خواهد بود.

در اسپانیا نیز گرمترین دمای ثبت شده در اوایل ماه ژوئن مربوط به ۲۰ سال گذشته است و طی روزهای اخیر دمای هوا در مناطق مختلف این کشور به ۴۰ تا ۴۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

به گزارش روزنامه گاردین، به گفته کارشناسان هواشناسی، گرمایش جهانی به این معناست که در حال حاضر تابستان در اسپانیا بین ۲۰ تا ۴۰ روز زودتر از ۵۰ سال قبل آغاز شده است. سال گذشته گرمترین و خشکترین سال اسپانیا بوده که دمای هوا در استان “کوردوبا” به بالاترین حد خود یعنی ۴۷.۴ درجه سانتیگراد رسید.

منبع: ایسنا