نظارت بر عملکرد تاسیسات برقی با سامانه‌ ایران‌ساخت
نظارت بر عملکرد تاسیسات برقی با سامانه‌ ایران‌ساخت
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سیستمی برای مانیتورینگ و کنترل تاسیسات، تجهیزات برقی و مخابراتی عرضه کردند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» جواد خمسه عشری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به طراحی بومی سیستم مانیتورینگ و کنترل تاسیسات و تجهیزات برقی و مخابراتی در این شرکت، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و نیاز مبرم به کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلفی همچون حامل‌های انرژی، تردد و استهلاک تجهیزات مهندسان و متخصصان، تصمیم گرفتیم که سیستم مانیتورینگ و کنترل تاسیسات و تجهیزات را طراحی و بومی‌سازی کنیم. این محصول در راستای صرفه‌جویی هزینه‌ها، حامل‌های انرژی و خروج از مدیریت حامل‌ها از روش سنتی به روش بهینه عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه این سامانه، به طور کلی برای نظارت بر عملکرد تاسیسات برقی طراحی شده و ایزوله بودن ورودی‌های آن، این امکان را فراهم می‌کند جهت اتصال به تجهیزات جانبی مختلف به راحتی کار کند، اظهار کرد: نظارت بر عملکرد تاسیسات برقی طراحی شده، اما بیشترین کاربرد این سیستم مانیتورینگ تجهیزات تغذیه نیرو مراکز مخابراتی اندازه‌گیری ولتاژ باتری‌ها و وضعیت عملکرد ژنراتورها و اتاق‌های سرور جهت نظارت بر شرایط محیطی و وضعیت اضطراری باتری‌ها و برق سیستم‌ها طراحی شده است.

خمسه خاطر نشان کرد: همچنین این سیستم می‌تواند در شرایط محیطی مختلف دمای موتورخانه ساختمان را تنظیم کند و در صورت بروز هر گونه مشکل به اپراتور خود از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کند. این محصول هم نمونه خارجی دارد و هم توسط شرکت‌های دیگر داخلی تولید می‌شود.

به نقل از معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، مدیر عامل این شرکت تنوع و سفارش‌سازی را از مزیت‌های مهم این سامانه نام برد و یادآور شد: قیمت تمام شده محصول ایران‌ساخت، یک‌سوم نمونه خارجی است.