ابلاغ دستورالعمل مصرف برق ادارات/ لزوم صرفه‌جویی حداکثری مصرف
ابلاغ دستورالعمل مصرف برق ادارات/ لزوم صرفه‌جویی حداکثری مصرف
مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: شهروندان اهوازی با توجه به ناتراز بودن تولید و مصرف برق و همچنین شرایط آب و هوایی، صرفه‌جویی حداکثری را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»عبدالحمید عباس شیاری، در خصوص وضعیت تامین برق شهر اهواز با توجه به افزایش دمای هوا اظهار کرد: با افزایش دمای هوا، وارد روزهای گرم سال شده‌ایم و از این رو  شاهد افزایش بار شبکه برق به ویژه در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف هستیم.

وی افزود: با توجه به شرایط دمای هوا و میزان مصرف برق، دستورالعملی در خصوص کاهش  ۳۰ درصدی مصرف برق در زمان فعالیت ادارات و کاهش ۶۰ درصدی پس از تعطیلی ادارات ابلاغ شده است تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: این دستورالعمل در راستای پایداری هرچه بیشتر شبکه برق و به منظور تامین پایدار برق شهروندان اهوازی ابلاغ شده است و امیدواریم بتوانیم در این شرایط آسایش مردم را فراهم کنیم.

شیاری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به کنترل بار مصرف خود اقدام کنند، عنوان کرد: همه ادارات ملزم به رعایت دستورالعمل ابلاغی هستند و در صورت عدم توجه به این دستورات و پس از اخطار، برق آن‌ها قطع خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهروندان اهوازی با توجه به ناتراز بودن تولید و مصرف برق و همچنین شرایط آب و هوایی، صرفه جویی حداکثری را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز گفت: شهروندان در ساعت پیک مصرف، لوازم غیرسرمایشی و غیر ضروری را از مدار خارج کنند. این کار به افزایش ضریب پایداری شبکه برق و استمرار خدمت رسانی کمک می‌کند و از این رو شاهد قطعی برق ناشی از حوادث بر روی شبکه نخواهیم بود.

شیاری از شهروندان خواست با توجه به ناترازی تولید و شرایط آب و هوایی، صرفه‌جویی حداکثری را در راستای تامین رفاه و آسایش عمومی جدی بگیرند.

منبع: ایسنا